OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Vi på serviceavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.
Dina arbetsuppgifter:
Tillsammans får vi saker gjorda, skapar nya insikter och idéer som kan växa till smarta lösningar som utvecklar vår verksamhet. Att utvecklas och trivas på jobbet, och vilja bidra till det vi gemensamt gör för våra kunder och göteborgarna är viktiga framgångsfaktorer. I den här rollen som administratör kommer du att vara stöd till avdelningens chefer genom att ansvara för vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter som t.ex.:
• Planera och förbereda möten
• Samordna, planerar aktiviteter och evenemang
• Skapa presentationer och beslutsunderlag
• Föra protokoll och minnesanteckningar
• Hantera fakturor
KVALIFIKATIONER
Vi söker medarbetare med hjärtat på rätt ställe. Hos oss skall du gilla administration lika mycket som människor. Som person är du utåtriktad och kan jobba självständigt. Du kommer arbeta nära dina kollegor vilket innebär att god samarbetsförmåga är något vi värdesätter. Vidare får du gärna vara drivande och handlingskraftig.
Vi söker dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Erfarenhet av att fungera som administrativt stöd till chefer
• Erfarenhet av framtagning av presentationer, underlag och rapporter
• Meriterande med erfarenhet av arbete med IT-system såsom Xpand, Agresso och Winst
• Meriterande med erfarenhet av arbete i händelsebasread verksamhet
• Samordningserfarenhet
• B-körkort
Tjänsten är mycket varierande och du kommer arbeta både högt och lågt. Rollen innebär även dagliga ad hoc- uppgifter, samt många kontaktytor. Du strukturerar och organiserar ditt arbete med hög flexibilitet. Du är utvecklingsorienterad och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla rutiner och arbetssätt. Du har lätt för att lära dig nya IT program och uttrycker dig väl både i tal och skrift.
Egenskaper vi värderar högt för denna tjänst är att du har en hög integritet, är lyhörd samt noggrann och serviceinriktad. Du arbetar på ett lösningsfokuserat sätt och är driven i ditt arbete. Du trivs i en stöttande roll, är kommunikativ samt duktig på att bygga relationer. Du trivs i en föränderlig miljö med mycket fart och fläkt!
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.