Administratör, vikariat

Administratör, vikariat

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Kultur och fritid är en arbetsplats för ca 200 medarbetare.

Vår verksamhet omfattar kulturskola, bibliotek, offentlig kultur, fritid med kommunens olika anläggningar som t ex simhall, idrottsanläggningar, badplatser, fritidsgårdar samt avdelningen för stöd och utveckling. Förvaltningen är knuten till en kultur och fritidsnämnd. Du kommer att tillhöra avdelning stöd och utveckling.

Inom ramen för avdelningen stöd och utveckling arbetar vi med stöd till föreningslivet.

Verksamheten föreningsstöd står inför ett flertal utmaningar under 2022. Bl a ska ett nytt system för föreningsbidrag arbetas fram samt ett nytt verksamhetssystem för hantering av bokning av lokaler samt hantering av föreningsbidrag. Under perioden oktober 2022 och ca 6 månader framåt ska en av medarbetarna vara föräldraledig. Vi behöver en vikarie under samma period.

Ditt arbete undre den här perioden är att:

- Implementerar ett nytt verksamhetsprogram (Rbok), för bokningar av "lokaler/ytor" samt föreningsregister och föreningsbidrag. Administratören är systemförvaltare och är den som ska vara drivande i införandet samt är den som har kontakter med leverantören. Administratören är den som stöttar övriga i arbetslaget i programmet.
- Tillsammans med enhetschef anläggningar göra säsongsplanering av uthyrningsbara ytor utifrån föreningars önskemål. I övrigt stödjer du enhetschefen i allt som har med bokningar av lokaler.
- Administratören måste ha god kännedom om alla olika lokalers förutsättningar samt vilka aktiviteter som är möjliga att kombinera både i tid och plats.
- Administratören handlägger all lokalbokning.
- Felanmälningarna vidarebefordras av administratör till den som ska åtgärda problemet. detta kräver god kännedom om vilka resurser som finns att kontakta.
- Fakturerar i Rbok och gör en körning över till ekonomisystemet (Raindance).

Vi vill att du har en färdig gymnasieexamen gärna med en inriktning mot ekonomi. Har du några års arbetslivserfarenhet bakom dig med administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter så är det meriterande.

Vi vill att du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver vara en IT-driven person som har ett intresse av att implementera och utveckla vårt nya verksamhetssystem. Du behöver också ha goda kunskaper i Officepaketet och extra goda kunskaper i excel.

Det är en fördel om du, som kommer att bli aktuell för detta arbete, har förståelse för föreningsliv och då i synnerhet idrottens villkor. Du behöver vara en person som kan förhålla dig neutral mellan olika föreningar samt kunna navigera mellan olika intressen och viljor utan att tappa riktningen till kultur och fritids mål.

Ditt arbete innebär att du ska kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du ska kunna sätta upp och hålla tidsramar. Vi vill att du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat samt har mod att agera efter sin egen övertygelse. Du behöver vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Att kunna samarbeta med andra människor är nyckeln till framgång i detta arbete.

Tjänsten är ett vikariat på 100 % av en heltid med början snarast möjligt och t o m 30 april 2023.

Vi vill att din ansökan sker via kommunens IT-stöd för rekrytering och innehåller ett personligt brev och CV.

Välkommen med din ansökan!

För ytterligare information angående tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Carina Wiberg Borgh 0522-69 65 10, 0703-696510

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uddevalla kommun, Kultur och Fritid
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Liknande jobb


1 november 2024