Administratör; vikariat

Arbetsbeskrivning

Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har fem förvaltningar och två helägda bolag.
I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort.
Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder.

Bygg- och miljöförvaltningens uppdrag är att främja en hållbar utveckling genom myndighetsutövning, rådgivning och service inom bygglov, bostadsanpassning, miljö- och hälsoskydd samt livsmedelskontroll. Vi arbetar även med vattenfrågor och naturvårdsfrågor. Förvaltningen har tio medarbetare som arbetar flexibelt och nära varandra. Vi samverkar mycket både inom arbetsgruppen och med andra verksamheter för att på bästa sätt utföra vårt uppdrag och nå våra mål. Vi arbetar på uppdrag av den politiskt representerade bygg- och miljönämnden.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som bygg- och miljöförvaltningens administratör ingår att säkerställa en enhetlig, effektiv och rättssäker diarieföring och arkivhantering på förvaltningen. Det gör du genom att bland annat ge verksamhetsnära stöd i ärendehanteringssystemet Vision, samordna bevarande- och gallringsfrågor, dataskyddsfrågor samt sköta posthantering. Ditt arbete med att hålla ihop helheten gör att hanteringen blir enkel, korrekt och handlingarna återsökningsbara.
En viktig uppgift är att vara ett administrativt stöd för övriga handläggare genom hela processen i hanteringen av ärenden enligt framför allt plan- och bygglagen och miljöbalken. I detta arbete ingår diarieföring och fördelning av handlingar till handläggare, expediering, delgivning, underhålla informationsflöden, fakturahantering mm.
En annan uppgift är att sköta administrationen i kart-och mätuppdrag där vi samarbetar med Nybro kommun. I detta arbete ingår hantering av beställningar, leveranser och faktureringar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning gärna med inriktning mot administration, samhällsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Då mycket av arbetet sker digitalt krävs det att du har mycket goda datorkunskaper och att du har lätt för att sätta dig in i nya system. Du ska även kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Som vår administratör krävs det att du är en noggrann och ansvarstagande person. Du ska ha förmågan att planera och organisera ditt arbete samt prioritera om när situationen kräver det. Du behöver ha ett stort sinne för ordning och reda och kunna se vad som behöver göras. Vidare är du en serviceperson med ett positivt förhållningssätt och du trivs med att vara spindeln i nätet.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer - vänta därför inte till sista ansökningsdagen om du är intresserad av uppdraget.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer - vänta därför inte till sista ansökningsdagen om du är intresserad av uppdraget.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Lindberg
0486-33 161
Birgitta Eriksson
0486-33 164
Carina Johansson
0486-33 162
Pär Ahlgren
0486-336 55
Ekonomichef Kent Frost
0486-331 41
Vision Pär Ahlgren
0486-336 55
Projektsamordnare Anders Adelgren
0486-33 382
Kommunchef Jan Darrell
0486-331 12
Löne- och Systemhandläggare Carina Johansson
0486-33162
Vision Pär Ahlgren
0486-336 55

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Torsås kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2023
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

38525 Torsås
None

Postadress

None
Torsås, 38525

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024