Administratör Vikarietjänst i 12-15 månader

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning

Då vår ordinarie administratör är tjänstledig i 12-15 månader från 1/1 2023, så erbjuder vi denna vikarietjänst.

Start beräknas till den 1/12 2022.

Arbetar du idag som administratör eller liknande, då kan vi erbjuda en tjänst som i en modern organisation ger dig ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik. Goda möjligheter att utvecklas.

Sotenäs-, Munkedals- och Lysekils kommuner har en gemensam IT-avdelning med huvudkontor och placering i Lysekil. Vardera kommun har tekniker placerade i huvudorten. Avdelningen består totalt av 26 personer.

Vi söker dig som vill arbeta som administratör på IT-avdelningen. Du är en strukturerad person med en problemlösande analysförmåga med känsla för detaljer och förmågan att se mönster i olika sorters information.

Arbetet på en IT-avdelning är i ständig förändring, vilket kräver att du är självgående och kan utveckla dig samt ta egna initiativ utifrån verksamhetens behov.

Då arbetet innebär kontakter och samarbete med många olika parter både inom och utom avdelningen, behöver du vara prestigelös och ha förmåga att bidra till ett gott samarbete. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsuppgifter

- Allmänt administrativt stöd för hela IT-avdelningen, (t.ex. anteckna på möten, boka lokaler och logistik inför interna möten, resebokningar, beställare av utrustning och material till kollegor på avdelningen, ansvar för lokaler och fordon).
- Ansvara för det administrativa arbetet av leasad utrustning, både vid skada och förlust/stöld (dialog med användare/kund, andra linjen, försäkringsbolag, leasingbolag, reparatör, polisanmälan, mm.). Huvudkontakt mot leverantör/leasingbolag.
- Ekonomiadministration (budget, bokföringsordrar, fakturering, kreditering, uppföljning och ta fram underlag till våra kunder och verksamheter, rekvisitioner och “detektivarbete” i ekonomiska transaktioner)
- Ansvarig för SML-IT:s produktportfölj i vårt e-handelssystem
- Interndebiteringar, både inom Lysekil och mellan våra kommuner och kommunala bolag
- Garantiärenden
- Avtalsadministration (registrering, kontroll, uppföljning, rapportering, förebyggande, planering) av ex. hyror, licenser, supportavtal, certifikat m.m. med interna och externa parter
- Diarie-ansvarig
- Upphandlingsstöd
- Viss personaladministration

Kvalifikationer

Meriterande är erfarenhet med administrativt arbete inom offentlig sektor

- Har arbetat med administrativa uppgifter tidigare
- Har kunskap inom ekonomi
- Meriterande med erfarenhet av arbete i e-handelssystem och/eller kommunala affärssystem/ekonomisystem.
- Har erfarenhet inom LOU
- Goda kunskaper inom dagens kontorsprogram, dvs kan hantera de vanligt förekommande programmen som exempel MS Office
- Meriterande med relevant utbildning, eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer motsvarande (likvärdigt)

I och med att du kommer att arbeta inom skolverksamhet skall du kunna visa upp utdrag ur polisregister, blankett RPS 442.5 05-10 detta enligt lag 2000:873. Skall tas med i obrutet kuvert till eventuell intervju.

Körkort B är ett krav

Villkor

Enligt avtal

Då det är en vikarietjänst så kan anställningen avslutas om ordinarie anställd återkommer i förtid

Vi tillämpar löpande urval

 

 






Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 17 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024