Administratör, visstid

Administratör, visstid

Arbetsbeskrivning

Vi på Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) söker nu livsviktiga medarbetare till ett av de viktigaste uppdrag man kan ha - att hjälpa människor till en bättre hälsa. Här är vi över 3700 medarbetare som är verksamma inom 120 olika yrken och tillsammans arbetar mot en vård i toppklass. På SÄS är vi kända för att sätta utvecklingen i fokus. Nu tar vi nästa steg i utformningen av framtidens hälso- och sjukvård och letar efter nya medarbetare som vill göra skillnad på riktigt. Kan det vara du? Välkommen till SÄS!



Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv



Om vår lediga tjänst 
Vi söker dig som är intresserad av ett omväxlande arbete som administrativt stöd inom verksamhetsområde kirurg, ortoped och öron-näsa-hals.

Du kommer tillsammans med omvårdnadspersonal och läkare arbeta mot verksamhetens behov och mål, där du främst kommer ha ett nära samarbete med läkarchef och vårdenhetschef på urologmottagningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara registrering i kvalitetsregister, administrativt stöd till läkarchef och sjuksköterskor på urologmottagningen samt övriga administrativa arbetsuppgifter inom urologisektionen.

Tjänsten är en visstidsanställning på ca 6 månader. 

Om oss 
Verksamhetsområde kirurgi, ortopedi och öron-näsa-hals har uppdrag att utreda och behandla patienter inom specialiteterna samt inom urologi. Totalt är vi ca 450 medarbetare som tillsammans erbjuder och bedriver vård på flera nivåer. Vi har verksamhet i både Borås och Skene, allt i moderna lokaler och med engagerad och kompetent personal.

Din profil
Vi söker dig som har utbildning i vårddokumentation på högskola alternativt YH-utbildning som medicinsk sekreterare med några års erfarenhet. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska vilket innebär bland annat god estetisk känsla för språkbruk och layout. Vidare behöver du ha stor datorvana och goda IT-kunskap i ex Outlook, erfarenhet från Heroma och Medinet är meriterande. 

Som person är du flexibel, serviceinriktad, modig och har viljan att vara en del av en mottagningsarbetet utifrån din stödfunktion. Du är van att ta egna initiativ, du kan organisera ditt arbete självständigt och gillar att arbeta i team. Vi tycker det är viktigt att du utifrån din roll vill delta aktivt i dagligt förbättrings- och utvecklingsarbete. 

Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 december 2024