OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MTX Rekrytering & Bemanning är specialister inom installation, fastighet & bygg. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är medlemmar i Almega - Kompetensföretagen och Installatörsföretagen och vi har kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet, övriga LO och Unionen. Vi arbetar både med yrkesarbetare och tjänstemän. Vi har en stor andel rekryteringsuppdrag och våra bemanningsuppdrag är oftast på lång sikt och kan vara början på en karriär hos någon av våra kunder.
Våra kunder väljer oss för vår professionalitet, vår branschkännedom och vår flexibilitet. Vi sitter i fina lokaler i nära anslutning till tunnelbanan.
Är du en noggrann, engagerad och flexibel person som gillar att ge service och jobba administrativt? Vi söker en administratör/projektassistent till vårt kontor i Solna Strand!
Om tjänsten
Som administratör/projektassistent arbetar du internt på vårt kontor med administrativt arbete kopplat till vår uthyrda personal. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Administration av utlägg och annan lönehantering
• Planering och bokning av boende för resande tekniker
• Framtagande av anställningsdokument
• Beställningar och granskning av leverantörsfakturor
Tjänsten är varierande, innebär ibland snabba omställningar och ställer krav på anpassningsbarhet och lösningsorientering. Du har också mycket kontakt med våra uthyrda medarbetare, framförallt över telefon, men besök ute hos våra kunder förekommer också. Tjänsten kan även innebära att stötta rekryterare/rekryteringskonsulter i rekryteringsarbetet, med bland annat med cv-granskning, telefonintervjuer och referenstagning. Tjänsten är en visstidsanställning inledningsvis 3-4 månader men möjlighet till förlängning kan finnas för rätt person.
Vi erbjuder
• Goda utvecklingsmöjligheter inom rekrytering eller annat HR-arbete
• Stor möjlighet till påverkan - Vi jobbar tätt tillsammans för att lösa våra kunders problem och vi värdesätter att du bidrar med idéer för att utveckla vårt arbetssätt!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med administration eller annat kontorsarbete. Kunskaper i Officepaketet inklusive grundläggande kunskaper Excel är krav. Erfarenhet av fakturering, boendebokningar och/eller lönekörningar är meriterande, men inte ett krav. B-körkort är också meriterande.
För att fungera väl och trivas i rollen som administratör krävs att du är noggrann, serviceminded, strukturerad och ödmjuk inför arbetet och våra kunder. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är också krav, då vi har både svensk- och engelsktalande kunder.
Övrigt
Placering: Vårt kontor i Solna Strand. Vi arbetar både på kontoret och hemifrån, beroende på verksamhetens behov och egna preferenser.
Omfattning: Heltid, inledningsvis 3-4 månader men möjlighet till förlängning kan finnas för rätt person
Start: Omgående
Arbetspsykologiska tester kommer att genomföras i rekryteringsprocessen som ett sätt att komplettera bilden av dig som kandidat.
Ansökan
Sök tjänsten direkt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan ansöka utan CV och återkomma med det i efterhand. Så länge annonsen är kvar finns tjänsten kvar.
Kontaktpersoner
Emanuel Davén, ansvarig rekryteringskonsult
Tel: 076- 880 03 67
Joel Funk, rekryteringskonsult
Tel: 076- 880 27 17