OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2016 bildades Västra Gästriklands samhällsbyggnadsnämnd med gemensam förvaltning för kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken. Sandviken är värdkommun, det vill säga nämndens och förvaltningens säte. Förvaltningen har bland annat i uppdrag att hantera myndighetsfrågor inom plan-, bygg-, miljö- och hälsa samt trafik.
Som medarbetare i Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning arbetar för en långsiktigt hållbar och god livsmiljö för invånarna i den tre kommunerna med sammanlagt 53 000 invånare. Vi fortsätter nu arbetet med att vidareutveckla vår förvaltning, och du har i detta arbete chans att bidra till utvecklingen av en attraktiv arbetsgivare för drygt 80 medarbetare.
Enheten för Verksamhetsstöd ansvarar för högkvalitativt stöd i förvaltningens interna och externa administrativa processer, nämnds process samt handläggning av skolskjuts/elevresa, färdtjänst/riksfärdfärdtjänst, parkeringstillstånd för rörelsehindrade samt bostadsanpassningsbidrag.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är fördelad 50% administratör och 50% arkivarie
- Registrering av förvaltningens inkomna handlingar
- Ansvarar för bevakning av förvaltningens inkorg
- Expediering av beslut och andra handlingar
- Utlämning av handlingar
- Ansvar för arkivvård (dokumenthanteringsplan, diarieplan, gallringsrutiner, arkivering etc.)
- Delta i arbetet kring nämnden (beredning av ärenden, kallelse, sammanträde, protokoll och utskick)
- Fakturering och kontering
- Övriga administrativa uppgifter
KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning inom arkiv, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning. Du har erfarenhet av administrativt arbete och har arkivkunskap i processbaserad verksamhet.
Du är ansvarstagande, företagsam och har god kunskap inom området. Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du arbetar bra tillsammans med andra, är kreativ och handlingskraftig.
Du har goda kunskaper i svenska i både tal- och skrift. Generella kunskaper och erfarenheter inom IT-området- verksamhetssystem, diariesystem, officeprogrammen etc.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Anna Bredberg
026-24 17 71
Miljöinspektör Anna Östlund
026-24 17 38
Förvaltningschef Maria Wikström
026-24 03 77
Plan- och byggchef Anna Tengqvist
026-24 21 06
Byggnadsinspektör/TF Enhetschef Matti Lappi
026-24 13 78
Miljösamordnare Sandra Söderqvist
026-241448
Miljöinspektör Ylva Andersson
026-242485
Stadsingenjör Yvonne Mickels
026-24 11 53
Mätlagschef Roger Spring
026-24 01 79
Miljöinspektör Maria Eklöv
026-240496