Administratör/arkivarie till myndighet i centrala Stockholm

Administratör/arkivarie till myndighet i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du arkivarie eller administratör och tillgänglig att snarast ta dig an ett konsultuppdrag hos en av våra kunder som är en statlig myndighet? Om du dessutom stämmer in på kravprofilen nedan så tveka inte att söka denna tjänst redan i dag. Vi söker en administratör till ett uppdrag som ska pågå i minst 6 månader framåt. Kunden har sitt kontor i centrala Stockholm och det är där du kommer att arbeta. Läs mer nedan för information om tjänsten och hur du söker den. Vi ser fram emot din ansökan!

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter är varierande i omfattning och karaktär. Du registrerar, diarieför och arkiverar ärenden. Du hanterar utlämnanden av allmänna handlingar i nära samarbete med kollegor på enheterna. Nämnden för statligt tandvårdsstöd är en av de beslutande nämnder som denna organisation jobbar med. När nämnden sammanträder är det du som förbereder mötet och skriver protokoll samt ansvarar för arvodesutbetalningar. I dina arbetsuppgifter ingår också att stödja chefer med exempelvis mötesbokningar, utskrifter, publiceringar på webb och IT-beställningar. Du ansvarar för administrationen kring anställning och avlöning av experter och vetenskapliga råd. Du arbetar självgående men har ett nära samarbete med övriga administratörer inom organisationen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• sköta administrativa rutiner
• planera och samordna
• arbeta utifrån fastlagda rutiner
• vara ett operativt stöd för verksamheten
• formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
• hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
• assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
• hantera många kontakter med anställda och allmänhet
• göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• göra kalenderbokningar, mötesbokningar


Vem är du?
• gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
• goda kunskaper i MS Office
• minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• erfarenhet av diarieföring
• kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• självgående och agerar på eget initiativ där du ser att det behövs
• strukturerad samt duktig på att skapa kontakter och samarbeta
• kan växla mellan arbetsuppgifter och arbeta på ett flexibelt sätt

Meriterande med erfarenhet av diarieföringssystemet W3D3


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information: Heltid med start omgående i minst 6 månader framåt med god chans till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag via Poolia där du kommer jobba dedikerat ute hos kund! Ansökningar kan bara tas emot via annonsen. Varmt välkommen med sin ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 17 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


27 december 2024