Administratör/arkivhandläggare till sektorn för socialtjänst

Administratör/arkivhandläggare till sektorn för socialtjänst

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!

Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.

Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!

Sektorn för socialtjänst omfattar verksamheterna vård och omsorg, hälsa och bistånd, funktionsstöd, barn och familj, Härryda framtid samt stödfunktionerna sektorsadministration och utveckling och uppföljning. Tjänsten är placerad på sektorsadministrationen och är en tillsvidareanställning med tillsättning snarast eller enligt överenskommelse.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör/arkivhandläggare ansvarar du för att upprätta och ajourhålla rutiner för gallring rörande personakter inom sektorn för socialtjänst, samt genomföra gallring enligt beslutad dokumenthanteringsplan. Du förväntas bevaka arkivfrågor i stort och särskilt vid förändringar inom organisationen eller av berörda lagrum som påverkar arkivhanteringen. Du bistår arkivansvarig i arbetet med upprättande och revidering av dokumenthanteringsplaner, i nära samarbete med sektorns registrator.

Tjänsten innebär också ett ansvar som förste back up till sektorns registrator, varför erfarenhet av registrering och hantering av allmänna handlingar är ett stort plus. Har du andra erfarenheter av att jobba med organisering av handlingar i system kan detta också vara en utmärkt erfarenhet för tjänsten.

Du är en central del av sektorns administrativa nav, vilket innebär att du även kommer att utföra många olika administrativa uppgifter som exempelvis posthantering och administrativt stöd till sektorns chefer såsom sekreteraruppgifter och rekryteringshjälp. Att vara serviceminded och att se vikten av snabb hjälp i en stor variation av uppdrag är ett måste, du kommer att vara en viktig person för många andra.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
· har utbildning eller erfarenhet av arkivfrågor.
· har förståelse för att arkivarbetet genomförs på flera olika fysiska platser och ibland innebär en del fysiskt arbete vid gallring och flytt av akter mellan olika arkiv.
· känner dig bekväm i att informera om arkivfrågor i olika sammanhang och för olika funktioner och grupper. Det blir till dig socialtjänstens personal
kommer vända sig i första hand när det uppstår frågor kring hur en akt ska hanteras osv.
· har god kunskap om registrering av allmänna handlingar. Med detta menar vi att du antingen har arbetslivserfarenhet som registrator eller har arbetat i nära samarbete med en registrator. Vi ser gärna att du har kunskap om diarie- och ärendehanteringssystemet Platina.
· har goda kunskaper om och erfarenhet av administrativt arbete.
· är en van datoranvändare och behärskar Officepaketet väl.
· har som lägst gymnasieexamen, med inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten.
· är intresserad av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har ett genuint intresse av att arbeta inom offentlig sektor.

Du är serviceinriktad och har en väl utvecklad förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt. Det är viktigt att du är noggrann, tar stort eget ansvar, har god förmåga att planera ditt arbete samt att du är tydlig i din kommunikation och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.

För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet påbörjas efter hand som ansökningarna kommer in.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härryda kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2021
  • Ansök senast: 14 oktober 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024