Administratör/assistent

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Till vår entreprenadverksamhet söker vi nu ytterligare en Administratör/assistent.Tjänsten är på 100% och tillträdes helst i mitten augusti.Arbetsuppgifter -Administration: reception, resebokningar, förebereda möten, inköp av kontorsmaterial, uppdatering av listor, administrativt stöd, post- och budhantering -Arkivering:följa och utveckla rutiner för korrekt arkivering och hantering av konfidentiell infomation, registrera dokument, ta fram arkiverat material till övriga anställda -Övrigt: informera anställda om rutiner, leverantörskontakter, driva förändringar av rutiner och arbetssätt.-Vid behov stöd till marknad och försäljning: telefonstöd, kampanjutskick, fördela inkommande mail från hemsidan, behjälplig vid koordinering av konferenser och mässor Kvalifikationer Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande samt längre erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete, gärna från medicinteknisk bransch.Du kommunicerar väl i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i Office-programmen samt i övrigt god datavana.Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav då företaget verkar i en internationell miljö.Har du erfarenhet inom arkivering och kvalitetsdokumentation, t ex ISO, är det en stor fördel.Kunskaper inom HR-administration är också meriterande.Personliga egenskaper Personen vi letar efter är driven, noggrann och strukturerad och har mycket god känsla för service och kvalitet.Du håller en hög integritet i ditt arbete.Du har lätt för att samarbeta med människor från alla kulturer och företagsnivåer.Du är också flexibel och har förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och därmed en hög stresströskel.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Vad erbjuder Adecco dig?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Denna tjänst är på en entreprenad vilket innebär att du arbetar på samma företag hela tiden. Intresserad?Har annonsen fångat ditt intresse så är du välkommen att söka tjänsten via vår hemsida www.adecco.se där du bifogar personligt brev och CV så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco, Uppsala
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 juli 2007
  • Ansök senast: 2 augusti 2007

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024