OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en vass administratör till vår 2nd line support. Du kommer att tillhöra ett mindre team och tillsammans med dina kollegor hjälper du bolagets olika avdelningar hantera felsökningar och komplexa kundfrågor.Du är ansiktet utåt i den dagliga kundkontakten, men även spindeln i nätet internt då rollen kräver att du har förståelse för LeasePlans breda produkt.
LeasePlan är världsledande inom operationell billeasing och en av de internationellt ledande aktörerna inom fleet management. För närvarande har vi kontor i 32 länder fördelade på fyra kontinenter och vi är 7 000 anställda som tillsammans förvaltar 1,5 miljoner fordon. LeasePlan Sverige är ett helägt dotterbolag till LeasePlan Corporation N.V. som har sitt säte i Nederländerna.
Verksamheten i Sverige startade 1995 och idagär LeasePlan Sverige marknadsledande inom operationell leasing och fleet management med en total vagnpark om cirka 29 000 fordon. LeasePlan Sverige erbjuder kompletta kostnadseffektiva lösningar för förvaltning, drift, finansiering, övervakning och kontroll av bolagets bilar för privat såsom offentlig sektor. Dessutom erbjuds praktiska tjänster såsom underhåll/reparationer, försäkring, hyrbilar, bränslekort samt omfattande råd om vagnparken.LeasePlan sitter i ljusa och trivsamma lokaler i Solna och här arbetar ca 120 kollegor.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att hantera inkommande ärenden främst via mejl samt vara dina kollegor från andra avdelningar behjälpliga. Du arbetar nära ditt egna team och har kontakt med flera personer inom hela organisationen för att kunna leverera korrekt svar till kund. Frågorna är varierade och av mer komplex karaktär. Frågorna handlar främst om faktura- och avtalsfrågor men innebär också en hel del administration kring förarbyte och andra leasingrelaterade frågor.
Kvalifikationer
- Du trivs med administrativa arbetsuppgifter, är strukturerad och har ett öga för detaljer. Stort plus om du har körkort och ett intresse för bilar och vill lära dig mer om branschen!
- Minst två års erfarenhet inom kundtjänst eller kundsupport
- Stort driv och ett intresse för att lära dig nya saker
- Kommunikativ, hjälpsam och delaktig
- Talar och skriver svenska och engelska
- Erfarenhet från Office-paketet
Personliga egenskaper
I den här rekryteringsprocessen sätter vi ett stort värde i dina personliga egenskaper och för att matcha profilen brinner du för att ge förstklassig service.Att kommunicera med andra kommer naturligt för dig och du har ett lösningsorienterat förhållningssätt till både kunders och medarbetares önskemål.
Praktisk information:
Omfattning: Heltid 37,5 timmar arbetsvecka.
Arbetstider: 8:30-17.00 helgfria dagar.
Placering: Solna.
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Övrigt: Det här är en tillsvidareanställning hos LeasePlan med 6 månader prövotid.
Ersättning: Fast månadslön, rikskuponger, gratis tillgång till gym, möjlighet till bonussystem.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar LeasePlan med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Julia på 070-759 76 66 ellerjulia@thewofi.se. Missa inte att visa ditt intresse för tjänsten omgående, selektering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort. Vi ser fram emot att lära känna just dig i den här rekryteringsprocessen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge