Administratör/Chefsassistent till Trafikverket i Linköping/Solna

Administratör/Chefsassistent till Trafikverket i Linköping/Solna

Arbetsbeskrivning

Är du en/ har erfarenheter som administratör/assistent som gillar planering, har en god kommunikationsförmåga och är strukturerad? Då kan detta vara din nya utmaning!
Trafikverket söker nu en administratör/Chefsassistent för uppdrag i Linköping eller Solna. Uppdraget påbörjas 1 November eller snarast och sträcker sig till 30 Juni 2023, Det finns dock god chans till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en konsult som vill arbeta som administrativt stöd/chefsassistent till avdelningen Teknik och miljö samt avdelning Markåtkomst och plansamordning på verksamhetsområdet investering. Avdelningen ansvarar för specialiststöd inom teknik och miljö till verksamhetsområde Stora Projekt, verksamhetsområde Investering samt Program Nya stambanor. Avdelning Markåtkomst och plansamordning ansvarar för att ge specialiststöd inom dessa områden till hela Trafikverket.

Du kommer som chefsassistent att arbeta nära avdelningarnas ledningar och chefer. Även samarbete med andra administratörer både inom Investering såväl som övriga Trafikverket förekommer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med löpande administration t.ex. framtagande av presentationsmaterial, hantera fakturor, ansvara för digitala arbetsrum, planera möten, administrera resursplaneringsverktyg, föra protokoll, mm. Du kommer stödja avdelningarnas interna kommunikation och cheferna med övergripande ledningsarbete och planering/genomförande av ledningsgruppsmöte.

Exempel på arbetsuppgifter som förekommer :
• Skriva minnesanteckningar
• Kalenderinbjudningar
• Bokning av möten, resor, hotell
• Uppdatering lagring av information i digitala arbetsrum
• Ta fram kommunikationsmaterial i arbetsrum, Power Point, Word mm

Resor förekommer i Sverige till exempel i samband med möten, uppskattningsvis en gång varannan månad.


Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedan kompetenskrav:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office, Powerpoint och digitala arbetsrum
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Ovan fyra krav ska styrkas via CV, tydligt markerat.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024