OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Administratör. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande teknisk miljö.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Huvuduppgiften är att stötta chefer och medarbetare med i deras dagliga arbete med administrativa uppgifter. Kommer ingå i ett team av totalt 3st Team Assistant (TA), som tillsammans arbetar med alla stötta hela teknikorganisationen inom Service, som består av totalt ca 30 chefer och 300 anställda.
Följande arbetsuppgifter ingår bl.a. i tjänsten:
- Assistera och ger service till personer och kontor.
- Arbetar med administrativt stöd till chefer och ledningsgrupp
- Stötta samt vägleda rekryterande chefer i rekryteringsprocessen och introduktion av nyanställda, inkl IT-behörigheter
- Hjälper medarbetare med att utföra beställningar och inköp av kontorsmaterial, inkl. anmodan, godsmottagning.
- Förbereda inför möten, mötesbokningar, samt konferens- hotell och resebokningar
- Ta fram information om material, statistik och uppdatera register.
- Reseräkningskontrollant och reseadministration, samt hantering av Visum/ DOF
- Behjälplig vid intern/extern flytt
- Samt - Interndebiteringar, Posthantering, DHL, Godshantering, Administration av insamlingar/avtackningar etc
Rollen kan också innefatta arbete med att bygga upp, driva samt utveckla processer och rutiner inom administration, kostnadsbesparingar, samt att samverka i HR-relaterade aktiviteter. Samarbeta med övriga administratörer på företaget för att hitta gemensamt arbetssätt
Din profil
Arbete är självständigt och kräver egen initiativförmåga och framdrift. Behöver vara kommunikativ och skapa sig ett brett nätverk med både interna och externa resurser. Förmåga att visa utmärkt kundservice och samtidigt ha ordning och reda, med ett strukturerat arbetssätt. Förstå relevanta procedurer och funktioner snabbt och tillämpa dessa. Initiativrik och självgående i en dynamisk miljö med ett periodvis högt arbetstempo.
- Goda kunskaper tal och skrift på svenska och engelska
- Kräver goda grundkunskaper inom ett antal olika IT-system.
- Kunskap och kännedom av följande IT-system:
- MS Excel / Word /Access
- Outlook
- SAP
- PLM – TeamCenter
- Sharepoint
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på 073-925 25 86
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84