OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tidsbegränsad anställning, på heltid, fram till mars 2022 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare.
Vård- och omsorgsförvaltningen är den största av förvaltningarna i Östersunds kommun och arbetar på uppdrag av Vård- och omsorgsnämnden. Förvaltningen ansvarar för verksamhet inom socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. De främsta målgrupperna är äldre personer och personer med funktionsnedsättning samt deras anhöriga.
Om Enheten för infrastruktur:
Enheten för infrastruktur är organiserad inom Vård- och omsorgsförvaltningen och ska ge stöd till Vård- och omsorgsnämndens verksamheter när det gäller olika infrastrukturfrågor. Stödet gäller såväl lokaler, säkerhet, fordon, verksamhetssystem och välfärdsteknik. I enhetens uppdrag ingår även att ge stöd till nämndens målgrupper vid användning av olika tekniska produkter inom vård och omsorg.
Enheten består av enhetschef, administratörer, tekniker, säkerhetssamordnare, lokalsamordnare, systemförvaltare, systemadministratörer, projekt- och utvecklingsledare IT och projekt- och utvecklingsledare digitalisering.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten består av två delar; administration och digital hemguide.
Administration i våra förekommande verksamhetssystem, varav Procapita, Lifecare, Phoniro care är några av systemen. Arbetet består av programmering av olika trygghetslarm, digital nyckelhantering, support och implementering av andra tekniska lösningar för digitalt arbetssätt. Arbetet innebär kontakter med medborgare, anhöriga, medarbetare, andra kommuner, leverantörer och företag. Den digitala hemguiden hjälper kommunmedborgare över 80 år med varierande digitalt stöd i hemmet.
Detta kan bland annat innefatta installation av appar i mobiltelefon/surfplatta, inkoppling av skrivare, skaffa Facebook-konto, informationssökning på nätet, mm. I arbetet ingår även informationsuppdrag riktat till föreningar samt enskilda medborgare.
KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasial utbildning som bedöms lämplig för uppdraget. Det är meriterande om du har mångårig erfarenhet av arbete med människor, service och administration. Du som söker har ett professionellt förhållningssätt som innefattar ett gott bemötande, ödmjukhet, tålamod och flexibilitet. Du ska ha en god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt och uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska ha förmåga att ta ansvar och ta egna initiativ och vara positiv till kreativa utmaningar. Då arbetet kräver god kunskap om digitaliseringfrågor är det viktigt att du har mångårig datorvana och har ett stort intresse för teknik och digitalisering.
B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt intresse och engagemang för att arbeta i vårt team och med de personer vi möter. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.