OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schenker Åkeri, med över 800 anställda och 780 lastbärare i trafik är idag ett av Sveriges största åkerier.Vi transporterar, hämtar och distribuerar ca 20 % av Schenker AB:s totala inrikesflöden vilket motsvarar ca 2,5 miljoner ton gods årligen.Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.
Schenker Åkeri i Helsingborg söker Administratör/ekonom
Arbetsuppgifter
Du ska ansvara för lokala ekonomifrågor, bl a för att rutiner och uppföljning kring bokslut fungerar väl med fakturor, avsättningar och dispositioner mellan våra avdelningar.Du ansvarar även för kalkyler, efterkalkyler och intäktsuppföljning.I arbetet ingår också att ansvara för handläggning av arbetsmiljöfrågor.
Tjänsten är en heltidstjänst.Du ingår i ledningsgruppen och i samband med driftchefens frånvaro ansvarar du för de administrativa frågorna.
Din profil
Vi söker dig som har en positiv inställning till samarbete, som är noggrann, stresstålig och som ser möjligheter i stället för svårigheter.Du är lyhörd och van vid att fatta beslut.
Du har erfarenhet av arbete i PC miljö och behärskar väl Word, Excel samt Power Point.Har du även erfarenhet av transportbranschen är det en fördel.Om du är rätt person för tjänsten finns goda möjligheter att vidareutvecklas inom företaget.
Information och ansökan
Din ansökan med meritförteckning vill vi ha oss tillhanda snarast, dock senast den 31 augusti 2007, via brev eller e-post till:
Schenker Åkeri AB
Åsa Ericsson
Box 150 04
200 15 Helsingborg