OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inför april 2023 så pågår en rebranding till en gemensam webbsida – ytterligare information kan du hitta på www.ajg.com/se/ - denna hemsida är dock under fortsatt utveckling.
Arthur J Gallagher
Sedan 2017 så är Nordic Försäkring och Riskhantering AB en del av Arthur J Gallagher.
I Sverige så är vi 3 syster-bolag med totalt 80 anställda, vi har stor erfarenhet inom fastighet-, entreprenad- och ansvarsförsäkring.
Vårt moderbolag i USA tillsammans med övriga bolag omsätter ca 80 miljarder – vi är fn över 40 000 anställda. (Vi är det tredje största försäkringsförmedlarbolaget totalt sett.)
VI VÄXER – ADMINISTRATÖR/EKONOMIASSISTENT SÖKES TILL VÅRT VÄXJÖ-KONTOR (snarast möjligt)
Vi växer och vår omsättning ökar – vi passar på att omorganisera vår administration samt ekonomi på vårt kontor i Växjö.
Som försäkringsförmedlare köper vi in företagsförsäkringar på uppdrag av våra uppdragsgivare. Vi hanterar distributionen av försäkringshandlingar samt även den efterföljande ekonomiska uppföljningen.
Kontoret i Växjö hanterar den gemensamma administrationen samt ekonomin för 3 av våra kontor inom Sverige.
Nu söker vi därför dig som har vana att jobba som administratör samt som ekonomiassistent uppskattad fördelning 75% - 25%.
Du arbetar självständigt men har även en god samarbetsförmåga eftersom du kommer att vara en väldigt viktig del i vårt interna team. Vi värdesätter hög kvalitet och stort engagemang både internt och externt, vi tror att du uppskattar ett jobb som är varierande.
Vi jobbar främst i vårt ekonomi- och kundprogram Business Central 19 (Microsoft).
Tjänsten är 100% heltid – som vi önskar tillsätta omgående.
Kortare arbetsbeskrivning
-administration: hantering och distribution av försäkringshandlingar, uppdatering av kund- och försäkringsinformation i vårt kund- samt ekonomisystem
-ekonomi: löpande bokföring, kund och leverantörsreskontra, månatliga månadsbokslut med avstämningar, framtagning av olika månatliga rapporter från vårt ekonomisystem mm
-övriga gemensamma kontorsuppgifter
Din bakgrund:
-Du har erfarenhet av administrativt arbete, är noggrann och ansvarstagande
-Du har erfarenhet av löpande bokföring samt månatliga månadsbokslut mm
-Du trivs på en arbetsplats där det finns en god grundstruktur men där varje medarbetare förväntas ta ett eget ansvar för sina uppgifter.
-Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Om detta verkar vara intressant så är du välkommen med din skriftliga ansökan senast 20:e mars. Skicka med fördel in din ansökan via email till: inger.bjorn@nordic.se. Du kan även skicka din ansökan till nedanstående adress:
Att: Inger Björn
Nordic Försäkring och Riskhantering AB
Kungsgatan 15 A
352 31 VÄXJÖ
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.