Administratör/Ekonomiassistent

Administratör/Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en positiv och ordningsam medarbetare att ansluta sig till deras team inom en familjeägd koncern. Det är en mångsidig koncern med bolag verksamma bl.a. inom uthyrningsbranschen och hantverksbranschen. Koncernen präglas av en stark familjekänsla och ett fokus på kvalité och service.

Vi tror att du passar i rollen om du kan prioritera dina arbetsuppgifter både effektivt och kvalitets- säkert då du hanterar många olika ärenden parallellt. Du har en servicekänsla och trivs i en roll med flera kontaktytor både internt och externt. Du är lyhörd för andras behov och synpunkter samtidigt som du följer uppsatta riktlinjer och rutiner. Vidare är du strukturerad, noggrann och tar mycket eget ansvar men månar också om dina kollegor och ser dig som en del i ett team.

Ansvarsområden
I rollen som administratör/ekonomiassistent kommer du ha varierande arbetsuppgifter inom våra olika verksamhetsområden inom koncernen, till exempel:


Kund- och leverantörsreskontra
Registrering av nya kunder, leverantörer och nya artiklar i vårt artikelregister samt registervård
Utföra viss löpande bokföring och vissa kontoavstämningar
Inköp av kontorsmaterial
Administratör för den molnbaserade telefonväxel
Utföra viss personaladministration
Utföra viss biladministration
Posthantering
Kundorderregistrering/hantering och kundfakturering


Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha följande kvalifikationer och egenskaper.


Erfarenhet av administrativt arbete och/eller arbete på ekonomiavdelning 
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt bra kunskaper i engelska
Behärskar Officepaketet

Det är även meriterande om du har:


Erfarenhet av affärssystemet Entré
Erfarenhet av leverantörsreskontra och kundreskontra
Intresse av digitalt arbetssätt


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024