OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Busch Vacuum Pumps and Systems är en av de största tillverkarna av vakuumpumpar, fläktar och kompressorer i världen. Vårt produktsortiment omfattar lösningar för vakuum- och övertrycksteknik inom alla industrisektorer. Vi på Busch i Sverige söker just nu en Ekonomiassistent/Administratör inom främst marknadsföring till vårt svenska huvudkontor i Mölnlycke.
Är du en stjärna på administration och riktigt duktig på ekonomi, eller tvärt om? Vill du jobba med inspirerande arbetsuppgifter på ett företag i mycket stark utveckling? Då kan detta vara jobbet för dig!
Vi expanderar och söker nu en sifferorienterad, administrativt stark och serviceinriktad person till vårt huvudkontor i Mölnlycke. Planerat startdatum under våren 2024.
Om tjänsten:
Som Administratör / Ekonomiassistent på Busch kommer du att arbeta med fokus på ekonomi och marknadsföring, och det kan även innebära stöttning inom andra områden vid behov.
Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi:
· Registrera och distribuera leverantörsfakturor inom organisationen.
· In- och utbetalningar
· Avstämning av balanskonton
· Påminnelsehantering
Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter inom marknadsföring:
· Implementera tillgängligt marknadsföringsmaterial på den svenska marknaden.
· Skapa och göra mailutskick till kunder
· Skapa inlägg på Linkedin
· Stötta i planerande inför mässor och andra marknadsaktiviteter.
Du blir en del av den dagliga verksamheten på vår administrativa avdelning där arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och sträcker sig från löpande bokföring, registrering av leverantörsfakturor till analys och framtagande av statistik, för att nästa dag inbegripa uppgifter inom marknadsföring och övriga administrativa arbetsuppgifter. Det är därför viktigt att du trivs med och gillar förändring.
Vi erbjuder intressanta möjligheter där du kommer att utgöra en viktig kugge i ett glatt och engagerat gäng. Vi har en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor.
För att trivas i rollen bör du ha följande personliga och professionella kvalifikationer:
· Sifferorienterad.
· Engagerad och självgående problemlösare.
· Flexibel med en önskan att utföra varierande uppgifter, alltid med kundens bästa för ögonen.
· Du behöver vara noggrann, ansvarsfull och besitta en god förmåga att arbeta strukturerat, kunna planera och prioritera ditt arbete självständigt.
· Du tar ansvar för att lösa dina uppgifter professionellt med hög kvalitet och du är fokuserad på att hålla deadlines.
· Din bakgrund är inte avgörande, dock kräver tjänsten att du har erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.
Vi söker dig som
· Har en utbildning inom marknadsföring, administration och/eller ekonomi.
· Har erfarenhet av arbete inom ekonomi och/eller marknadsföring/administration.
· Är en erfaren Office-användare.
· Är serviceinriktad och kan arbeta både självständigt och i team.
· Trivs med struktur och processer, och kan arbeta med många samtidiga ärenden.
· Har god datorvana och erfarenhet av affärssystem (Kunskaper i Pyramid och SAP är meriterande).
Vi erbjuder:
· Självständigt arbete.
· Goda möjligheter till professionell och personlig utveckling.
· Fria och självständiga arbetsvillkor som del av ett team.
· Fina förmåner
När du börjar kommer får du en noggrann introduktion, där du tilldelas en kollega som hjälper dig att komma igång.
Genom din anställning kommer du att ha stora möjligheter till löpande utbildning inom vår organisation, samt nära kontakt med dina övriga kollegor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som startar med provanställning, med tillträde enligt överenskommelse.