Administratör/Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Villkor
Provanställning som går över till tillsvidareanställning med fast månadslön. Tjänstgöringsgrad 60 – 100 % beroende på kvalifikationer.
Arbetsuppgifter
Kontorsadministration: Ansvarig för allmän kontorsadministration inklusive posthantering, telefonsamtal och e-posthantering.
Service och support: Tillhandahålla kundservice och support till både båtägare och externa kunder och leverantörer genom att besvara frågor, lösa problem, ge information samt bemanna receptionen.
Löpande bokföring såsom fakturering, bokföring, hantering av kund-och leverantörsreskontra.
Hantering av inköpsorder och övervakning av leveranser för att säkerställa korrekt hantering.
Allmänt kontorsstöd inklusive att hjälpa till med specialprojekt, koordinera leveranser och upprätthålla kontorsutrustning.
Kontakt med leverantörer och kunder: Kommunicera med leverantörer och kunder angående fakturor, betalningar och andra ekonomiska frågor.
Arkivering och dokumentation: Säkerställa korrekt arkivering av alla ekonomiska dokument och register samt följa lagstadgade krav för dokumentation.
Ständig förbättring: Aktivt delta i processen för ständig förbättring av ekonomi- och bokföringsprocesser samt föreslå anpassningar vid behov.
Övriga administrativa uppgifter tillhörandes en ekonomiavdelning.



Kvalifikationer
För att du ska passa och trivas i denna roll ser vi att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och löpande bokföring.
För att vara aktuell för tjänsten krävs att du:
Har flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.
Vi arbetar med Fortnox och erfarenhet av detta är meriterande.
Noggrannhet och förmåga att arbeta metodiskt och strukturerat.
Utmärkta kommunikationsförmågor, både skriftligt och muntligt.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Driven och tar gärna egna initiativ.
Självständig men också en lagspelare som uppskattar att arbeta i ett team med gemensamt fokus på ständig förbättring av verksamheten.

Vi är en mansdominerad arbetsplats och ser gärna kvinnliga sökanden.
Arbetsgivaren
Småbåtshamnen i Limhamn AB är ett privat företag som bedriver hamnverksamhet för fritidsbåtar samt ställplats för husbilar. Företaget ägs gemensamt av tre båtklubbar (MSS, LSS och LYC). Småbåtshamnen i Limhamn arrenderar mark och pirar av Malmö Kommun men äger i övrigt hamnanläggningen med bryggor, kranar och annan service i hamnen.
Småbåtshamnen är en populär båthamn och ställplats som drivs med båtägarnas bästa som ledstjärna, eventuell vinst återinvesteras i hamnen för att göra denna så bra som möjligt.
Det finns tre heltidsanställda som får hjälp av visstidsanställd extra personal för att sköta hamnen, hamngrillen och det marina centret.
Se även https://www.smabatshamnen.se
Kontakt
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta styrelsens ordförande Lasse Larsson via lasse@l-konsult.se.
Ansök via mejl senast 1 december
Mejla din ansökan till
lasse@l-konsult.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Småbåtshamnen i Limhamn AB Limhamn
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Postadress

Vågbrytarvägen
Limhamn, 21612

Liknande jobb


25 oktober 2024

24 oktober 2024

Ekonomiassistent till 3!

Ekonomiassistent till 3!

24 oktober 2024