OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensk sjuksköterskeförening (SSF) är en professionell sammanslutning av sjuksköterskor. SSF företräder professionens kunskapsområde med syfte att främja forskning, utveckling och utbildning inom vård och omsorg. SSF är en ideell förening och har ca 90 000 medlemmar. Som administratör/ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter. I ekonomihanteringen ingår bland annat fakturering, kontering och lönehantering, samt att medverka i budget- och bokslutsarbete. i de administrativa arbetsuppgifterna ingår bland annat att vara projektsekreterare, administrera konferenser, samt var avlösare i växeln. Kompetens och bakgrund Du har erfarenhet av att arbeta med administration och ekonomi. Du har goda kunskaper i Microsoft Office och erfarenhet av redovisningsproram i Hogia. Du har hög social kompetens, god organisationsförmåga, uttrycker dig väl i tal och skrift, samt kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Meriterande är ekonomiskt utbildning, högskoleutbildning, att behärska engelska i tal och skrift, samt erfarenhet av den ideella sektorn. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kanslichef Birgitta Wedahl
08-412 24 22