OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ELAK AB har expanderat kraftigt senaste åren och har planer på att fortsätta med det även framåt. Nu söker vid dig som vill arbeta i en administrativ och samordnande roll samt vara en del av vår fortsatta förändringsresa!
Om tjänsten
Som Administratör/ekonomiassistent hos ELAK AB har du ett varierande arbete och ena dagen är sällan den andra lik. Fördelningen mellan arbetsuppgifterna kommer vara ungefär 50% ekonomi och 50% övriga administrativa uppgifter, men det kan såklart variera beroende på vad som händer i organisationen.
I rollen som Administratör/ekonomiassistent kommer du framför allt arbeta nära vår Ekonomichef och VD men du har såklart även kontakt med övrig personal på företaget. Du förväntas ge administrativt stöd och fungerar som en intern supportfunktion.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Fakturering
Hantering av leverantörsfakturor
Bokning av betalningar
Påminnelsehantering
Rut-/Rot-/Grön teknik hantering
Behjälplig ekonomichef vid månadsbokslut och löner
Samordning av företagets ledningssystemsystem ISO/C2
Inköp kontorsmaterial, fika och förbrukningsmaterial
Posthantering
Behjälplig projektledare i affärssystemet Rekyl
Behjälplig VD vid administrativa uppgifter
Varför ELAK AB?
Med närhet till kunder och ägare kan vi erbjuda ett bolag där alla är med och påverkar företaget. Tillsammans bygger vi för framtiden och skapar en trivsam miljö för våra medarbetare. Vill du utvecklas som person och gillar att jobba under eget ansvar är vi företaget för dig. Självklart välkomnas du av ett härligt gäng kollegor!
Vill du veta mer om ELAK AB, besök vår hemsida www.elakab.se
Om dig
Du har ett par års erfarenhet av administration och löpande bokföring. Självklart har du en god datorvana och grundläggande kunskaper i Excel. Har du tidigare arbetat i affärssystemet Rekyl och/eller ekonomisystemet Fortnox ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav.
Som person är du flexibel, prestigelös och ser positivt på varierande arbetsuppgifter. Att samarbeta är inget problem, du tycker om att både hjälpa och ta hjälp av andra i din omgivning. Självklart är du noggrann och strukturerad i ditt arbete och arbetar med öppna ögon för att komma med förbättringsförslag på den administrativa processen. För att lyckas och trivas i tjänsten är det viktigt att du tycker det är kul att arbeta med löpande administration. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och eventuella frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Lina Haglund på 070-7772373.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - ELAK AB
ELAK AB startades 2010 av två engagerade och duktiga elektriker - namnet kommer från "EL Anders Krister". Man hade kommit till ett vägskäl där idén med ett eget företag föddes. Där skulle man värdera engagerade, ansvarsfulla medarbetare och kunskap som man tillsammans skapar. Tillsammans kom man fram till att starta det som är idag ELAK AB.
Idag har bolaget utvecklats till en större aktör och har ramavtal med bland annat Uppsala Kommun, Uppsala kommun Skolfastigheter samt Akademiska hus. Bolaget omsatte 2020 över 61 miljoner och har idag mer än 50 anställda.
ELAK AB arbetar i Uppland med omnejd.