Administratör/ekonomiassistent

Administratör/ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
JE Bygg söker nu administratör/ekonomiassistent. Tjänsten är till en början, på deltid under kontorstid 7.00-16.00. Körkort är ett krav för tjänsten.
Du kommer att arbeta med övergripande administrativa/ekonomiska uppgifter som exempelvis fakturering och enklare offerthantering samt övrigt vanligt förekommande kontorsgöromål. I din roll kommer du ha en central och viktig roll där det ställs stora krav på struktur och ordningssinne samt god förståelse inom byggbranschen. Du kommer fungera som ett stöd åt våra projektledare.
Formell kompetens
För att trivas med och lyckas i administrationsrollen är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av ett administrativt, ekonomi och koordinerande arbete, gärna från ett mindre företag där det ställts krav på flexibilitet. Vidare är det viktigt att du har en allmänt god kunskap om byggvärlden eftersom företaget är verksamt inom byggbranschen. Du bör därför ha grundläggande förståelse för hur ett byggprojekt kan fungera, ledtider, offertuppbyggande med tillhörande god ”administratörslogik”.
Kanske har du arbetat som administratör tidigare i byggrelaterad miljö eller har personliga erfarenheter av omfattande renoveringsarbete och aktivt upphandlande av renoveringstjänster/byggtjänster som privatperson?
Du kommer till en viss del agera som samordnare gentemot våra UE, kunder och personal. Vi ser hellre att du har bred kompetens än en spetskompetens.
I din roll som administratör behöver du ha god datorvana och god förmåga att använda dig av Office-paketet & bokföringsprogram Vana i projektsystem är meriterande.
Du ska kunna prata och skriva svenska obehindrat.
Personliga egenskaper
Som person är du framåt, lösningsorienterad, flexibel och har lätt för ta folk. Du är mycket strukturerad, självgående, organiserad och trivs i en roll där du agerar spindeln i nätet. Att arbeta med löpande återkoppling både internt och externt är något du trivs med samtidigt som du självklart kan jobba i team då tillfälle kräver detta.

Vi undanber oss kontakt från bemanningsföretag
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Jonas Erland
0702742362 0702742362

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jonas Erland Bygg AB Fagersta
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 september 2022

Besöksadress

Industrivägen 14
Fagersta

Postadress

Åvestbovägen 109
Fagersta, 73791

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024