Administratör/ekonomiassistent  till Acerinox i Malmö

Administratör/ekonomiassistent till Acerinox i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Gillar du att vara spindeln i nätet och se till så att allt fungerar? Skulle du beskriva dig själv som ansvarstagande, självgående och flexibel?
Har  du dessutom erfarenhet och är genuint intresserad av administration och ekonomi? Passar det dig att jobba 80% till en start, men med möjlighet att öka till heltid vid behov? Då är du varmt välkommen med din ansökan! 

Ansvarsområden
I din roll som administratör/ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:


Receptionstjänst med ansvar för telefon, kundmottagning och övriga kontorsgöromål som t ex att fixa fika och annat som gör tillvaron lite trevligare för alla på kontoret.
Hantera alla leverantörsfakturor, ankomst, kontering och attestering
Viss kundfakturering,  sänder kundfakturor via mejl 
Hantera resebokningar, både nationella och internationella samt tillhörande administration
Daglig avstämning av kundinbetalningar mot bank samt krav och räntefakturering
Ta hand om alla utbetalningarna manuellt 
Import av varor från Sydafrika och Malaysia
Hålla kontakten med leverantörer och kunder
Inköp till kontoret och kontakt med leverantörer.
Intern administration, posthantering mm

För att trivas i rollen ser vi  gärna att du är en utåtriktad och social person som tycker om att ge service, detta eftersom att tjänsten innebär många kontakter både internt och externt. För att lyckas i rollen behöver du även vara ha ett gott ordningssinne, vara prestigelös och noggrann - kvalitet ser du som en självklarhet. Vi tror också att du har en god förmåga att ta egna initiativ och gillar att jobba i en omväxlande roll. 

Kvalifikationer
För att kvalificera för denna roll ser vi att du har:
Tidigare erfarenhet av administration och fakturering
Innehar gymnasiekompetens, gärna inom administration/ekonomi
Jobbat med ekonomi och förstår bokföring (bokslut ej krav)
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem
Svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du kan spanska och/eller nordiska språk.
Tjänsten kräver att du är på plats på kontoret. 





Ansökan
Sista ansökningsdag är den 27 mars 2022. Urval och intervjuer sker löpande. Start för uppdraget är omgående och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. 
 
Denna rekrytering görs i samarbete mellan Acerinox och Randstad med ansvarig rekryteringskonsult Claudia Baronescu, som du är välkommen att kontakta på claudia.baronescu@randstad.se om du har frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen.
 
Varmt välkommen med din ansökan!



Om företaget
Acerinox Scandinavia AB ingår i den spanska koncernen Acerinox SA som är en av världens största producenter av rostfritt stål. Acerinox-koncernen har tillverkning i Spanien, Sydafrika, USA och Malaysia och i Malmö lagerhåller och bearbetar vi material för marknaderna i Norden och Baltikum. Vi är i dagsläget 26 anställda och hanterade under år 2021 57000  ton rostfritt stål med en omsättning på drygt 1,1 miljarder SEK.

 Vi erbjuder dig trevliga kollegor och bra arbetsmiljö i en internationell och stabilt företag. Vi erbjuder också ett generöst friskvårdsbidrag  för att vi är mån om våra medarbetare hälsa. 
www.acerinox.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024