Administratör/ekonomiassistent till Öresundschark i Malmö

Arbetsbeskrivning

Öresundschark AB är ett familjeföretag inom livsmedelsindustrin med ca 45 medarbetare varav 8 är på kontoret. Verksamheten präglas av en familjär stämning och startades 1997. Kunderna är såväl större detaljister som grossister i hela Sverige. Företaget tillverkar färdigmat såsom färdigstekta köttbullar/pannbiffar/burgare.

Om tjänsten:
Just nu söker vi dig som verkligen trivs med att vara en central person på företaget och hantera såväl orderhantering, frakter och fakturering. Arbete med löpande bokföring, fakturor samt lägga orders/frakter. Det är en mångsidig och varierande tjänst. Som person är du drivande och van vid att arbeta självständigt samt den som får bollar i rullning. Utöver ansvar för fakturering hanterar du även logistik samt orderhantering och bokningar.

Exempel på konkreta arbetsuppgifter är; 
* Hantera inkommande ordrar och frakter
* Fakturering
* Kundreskontra (inbetalningar/betalningspåminnelser)
* Planering/uppföljning i samarbete med kunder
* Planering/uppföljning internt mot produktion


Vem är du?
Du är positivt inställd och flexibel till dina arbetsuppgifter som är mycket varierande. Att ta stort ansvar och utföra dina arbetsuppgifter med noggrannhet kommer naturligt för dig. Din känsla för service är uttalad och du kan samarbeta med alla typer av personer. Du har erfarenhet från liknande roller med ekonomiska samt administrativa uppgifter och en grundläggande förståelse för logistik. Struktur är ett nyckelord för dig eftersom kvalitet är viktigt för hela företaget. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


Vad erbjuder Öresundschark AB?
Företaget har en positiv arbetsmiljö och nära familjärt samarbete med kollegorna. Du kommer känna uppskattning både från kollegor internt och även leverantörer/kunder som ger god feedback i denna varierande och roliga roll. 


Krav för tjänsten är:
- God vana av dator och Microsoft Office-program
- Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift
- Bakgrund inom ekonomi och erfarenhet av Visma
 
Meriterande
- B-körkort
- Erfarenhet av producerande verksamhet
- Logistikvana
- Arbetat med Fortnox/EDI eller liknande affärssystem

Ansök
Låter detta intressant? 
Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kommer att kalla till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. 

Om Processbemanning AB:
Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag.

Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann Larsson
042-210299
Husein Mehmedovic
042-210299
Sandra Dahlqvist Balhuizen
042-21 02 99
Rekryteringskonsult Husein Mehmedovic
042-210299
Rekryteringskonsult Sandra Balhuizen
042-210299
Rekryteringskonsult Ann Larsson
042-210299
Rekryteringskonsult Olof Andersson
0703-103 192
Peter Johnsson
042-210299
Ekonomi/administration
ekonomi@processbemanning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Processbemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Stortorget 11
HELSINGBORG

Postadress

Stortorget 11, 1 tr
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024