OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TVÅ KVALIFICERADE ADMINISTRATÖRER TILL KOMMUNKANSLIET, ref nr 207/07 Kommunkansliet är en mindre enhet som i huvudsak sköter den administrativa servicen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Enheten sorterar under Kommunkontoret, som är centralförvaltning i Kiruna kommun och svarar direkt till kommunchefen. Bland förvaltningens övriga uppgifter finns avdelningarna för ekonomi- personal- och IT-frågor, näringslivsfrågor och administrativ service. I samband med att några av våra duktiga medarbetare går i pension söker vi nu två nya medarbetare, en kommunalrådssekreterare och en kommunsekreterare. Kommunalrådssekreterare Arbetsuppgifter: svarar för de allmänna sekreteraruppgifterna för kommunalrådet, samt viss service till förvaltningsledningen. Vidare inrymmer tjänsten ekonomiansvar för vissa externa verksamheter i Stadshuset, samt kontering av enhetens inkommande fakturor. Eftersom kommunkansliets verksamhet styrs av den politiska ledningens och allmänhetens behov är arbetsinnehållet i övrigt mycket varierande. Kvalifikationskrav: Tjänsten förutsätter kunskap och intresse för administrativa rutiner och logistik. Du måste vara van att arbeta med databaserad administration och den vanligaste Officeprogrammen, men naturligtvis internutbildar vi dig i de mer kommunspecifika dataprogrammen. Vi söker därför Dig som, har lägst gymnasieexamen inom områden som administration, ekonomi eller samhällskunskap och några års yrkeserfarenhet inom närliggande verksamhet. Är en god organisatör och ser samverkan som ett naturligt sätt att arbeta, har hög social kompetens PERSONLIGA EGENSKAPER: Nyckelord för denna tjänst är Servicevilja, stark integritet Kommunsekreterare Arbetsuppgifter: Vi kommer i framtiden att ha två kommunsekreterare, varav den ena redan finns på plats. Varje kommunsekreterare svarar för alla de arbetsuppgifter som följer med kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges sammanträden. Detta innebär att du kommer att upprätta kallelse, samla in beslutsunderlag, föra protokoll, expediera beslut och utbetala arvoden för varannan sammanträdeskedja från arbetsutskott till kommunfullmäktige. Vidare har du tillsammans med din kollega ansvaret för diarieföringen av kommunstyrelsens allmänna handlingar, utlämnande av sådana handlingar till allmänhet och massmedia, samt viss korrespondens med allmänhet och andra myndigheter. Eftersom sammanträdena delvis genomförs kvällstid innebär tjänsten kvällstjänstgöring några dagar per månad. Kvalifikationskrav: Tjänsten förutsätter mycket goda kunskaper i svenska, och förmåga att snabbt sammanfatta information och skriftligen återge denna. Du måste vara van att arbeta med databaserad administration och den vanligaste Officeprogrammen, men naturligtvis internutbildar vi dig i de mer kommunspecifika dataprogrammen. Vi söker därför Dig som, har lägst gymnasieexamen inom områden som administration, ekonomi eller samhällskunskap och några års yrkeserfarenhet inom närliggande verksamhet Är en god organisatör, har hög social kompetens och lätt för samarbete. Kunskap om sammanträdesteknik och kommunalrätt är meriterande, liksom tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. PERSONLIGA EGENSKAPER: Nyckelord för denna tjänst är Strukturerad, samarbetsförmåga Kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk samiska, meän kieli och finska är meriterande.Tjänsterna avser en t.v. heltid, med tillträde omgående eller så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2008-01-01