Administratörer

Arbetsbeskrivning

Arbete och välfärd ansvarar för områdena arbetsmarknad och sysselsättning, försörjningsstöd, vuxenutbildning, integration, flyktingmottagning inkl. ensamkommande flyktingungdomar, individ- och familjeomsorg, familjerätt, budget- och skuldrådgivning samt alkoholhandläggning.

Administrativa enheten ingår i avdelning administration och utveckling vars huvuduppdrag är att arbeta strategiskt och stödjande gentemot förvaltningens verksamheter. Enheten ansvarar och bemannar receptionen på Willans Park, ekonomi- och personaladministration, inköp och beställningar samt diverse andra administrativa uppgifter. I dagsläget arbetar 24 personer på enheten med varierande administrativa uppgifter.

Vi söker nu tre administratörer varav två i huvudsak kommer att arbeta riktat mot avdelningen Barn och familj samt en att arbeta främst med ekonomiadministration.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör riktat gentemot avdelning Barn och Familj är huvuduppdraget främst att avlasta socialsekreterarna/cheferna med olika administrativa arbetsuppgifter såsom dokumentation, olika slags kontakter via telefon, statistik, kopiering, utskick, registrering av beslut samt viss fakturahantering. I arbetsuppgifterna ingår också att skriva protokoll/ minnesanteckningar. Det kan även förekomma arbete i receptionen på Willans Park.
För tjänsten inom ekonomiadministration som är ett vikariat kommer du främst att arbeta med leverantörsfakturor inom förvaltningen samt övrig administration. Det kan även förekomma arbete i receptionen på Willans Park.
Vi använder oss av verksamhetssystemet Viva och ekonomisystemet Raindance .


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieexamen samt administrativ eftergymnasial utbildning eller erfarenhet. För tjänsten inom ekonomi krävs att du har utbildning inom ekonomi och erfarenhet av att arbeta med leverantörsfakturor. Du har minst 2 års erfarenhet från administrativt arbete och det är högst meriterande om du har erfarenhet av arbete med administration från offentlig förvaltning och då framförallt socialtjänsten.

För att lyckas i arbetet ska du vara självgående, noggrann, positiv, prestigelös och trivas med att leverera bra service. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Kan du fler språk ser vi det som meriterande. För arbetet som administratör gentemot avdelningen Barn och familj gäller också att du har erfarenhet av att skriva protokoll/anteckningar och att du känner dig bekväm i den rollen. God datorvana är en förutsättning för samtliga tjänster.

Tjänsterna ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och att kunna prioritera bland skiftande arbetsuppgifter. Du har lätt för att anpassa dig, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheter före hinder och på ett ansvarsfullt sätt hittar du lösningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maida Koric, projektledare
0470-73 46 16
Supriya Melin, språkcoach
0470-73 46 39
Elisabeth Wernerson Johnson, avdelningschef
0470-419 49
Lärarförbundet
0470-415 62
Lärarnas Riksförbund
0470-415 61
Ulf Elm, Vision
0470-415 64
Peter Lundgren, enhetschef

Tomas Anderberg, instruktör
0470-79 63 22
Anders Gustafsson, Vision
0470-436 49
Madeleine Médoc, enhetschef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Arbete och välfärd Växjö
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. Två tjänster är allmän visstidsanställning till och med 2017-12-31 En tjänst är vikariat under ett år med möjlighet till förlängning. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden.
  • Publicerat: 20 maj 2016

Besöksadress

35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024