Administratörer för längre uppdrag till Saab!

Administratörer för längre uppdrag till Saab!

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att möta människor, gärna skapar struktur i ditt arbete och föredrar flexibilitet där du får möjlighet att arbeta varierat och snabbt kunna skrifta fokus? Har du erfarenhet inom administration sedan tidigare och har ett intresse för personalfrågor? Då kan du vara den administratör vi söker!
För längre uppdrag på heltid med start under november söker vi till Saab i Karlskoga administratörer med fokus på att stötta verksamheten och ansvariga chefer när det kommer till moment inom rekrytering och onboarding för nyanställda.

Intervjuer och urval sker löpande varpå uppdragen kan tillsättas före sista angivna ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Verksamheten är i en expansiv fas och är därför i behov av att stärka upp med administratörer för att stötta upp inom olika delar. Uppdragen kommer att vara med fokus på antigen att stötta upp kring aktiviteter inom rekrytering eller hantera onboarding-processen för nyanställda och samtidigt vara den som hanterar de interna och externa verksamhetsbesöken på siten.

I rollen som administratör med inriktning mot rekrytering kommer du att vara drivande samt säkerställa att såväl kvalité som effektivitet i rekryteringsprocessen efterföljs.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera och publicera annonser utefter angivna tidsramar
• Granska de ansökningar som kommer in
• Göra urval och presentera kandidater för aktuell sektionschef
• Planera, koordinera och kontakta både kandidater och chefer för genomförande av intervjuer
• Planera rundvandring och presentation i samband med intervjuer
• Återkoppla till kandidater
• Utföra tillhörande administrering i olika system
• Ha kontinuerlig kontakt med HR under rekryteringsprocessen och boka in de möten som processen kräver


I rollen som administratör med fokus mot onboarding och stöd till nyanställda är det viktigt att du också utifrån framtagna grunder är driven och trygg i att utveckla och förbättra processer och rutiner i samarbete med uppdragschef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:
• Ta emot nyanställda och hantera onboarding- processen för angivna delar av verksamheten
• Initiera uppföljningsträffar för nyanställda
• Utifrån framtagna grunder arbeta och utveckla för att uppnå förbättring för processer i samarbete med uppdragschef
• Hantera brett nätverk med rekryterande chefer
• Koordinera besök av både interna och externa besökare till den lokala verksamheten

Vem är du?
För att passa i rollen söker vi dig som med trygghet och under snabba förhållanden kan skapa struktur och rutin för uppdraget för att få dagliga uppgifterna och uppsatta mål uppfyllda. Uppdragen innebär mycket kontakt och bemötande av olika människor, varpå vi ser att du som individ är driven i kontakten till andra och naturligt använder dig av dina mer sociala sidor. Då det till stor del handlar om att förmedla ett professionellt intryck och ge en välkomnande känsla blir det, oavsett inriktning på roll som administratör, viktigt med de personliga egenskaperna.
Vidare krävs att du med noggrannhet och struktur kan skapa ordning och reda i de uppgifter du hanterar. Du trivs du i en omväxlande miljö där behov snabbt kan förändras och kräva din flexibilitet när det gäller exempelvis olika behov i rekryteringsprocessen, mottagning av besökare till verksamheten eller stöttning av nyanställda. Din initiativförmåga och självständighet i samband med dina färdigheter att kunna planera framåt likväl som använda dig av ett snabbt handlande utefter aktuellt behov kommer vara viktigt för att kunna hantera rollen som administratör på Saab.


För att passa i rollen är det krav på:

• Gymnasieexamen
• God datorvana
• Flytande tal och skrift i det svenska språket och goda kunskaper i engelska

Det anses meriterande om du har:
• Teknisk erfarenhet alternativt vana från att jobba på teknikföretag
• Tidigare erfarenhet från administrativt arbete eller från annat som kan anses vara av vikt för uppdraget

Om verksamheten
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Konsult hos Poolia
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024