OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten söker Administratörer med funktion som utredningsberedare till Polisområde Örebro i Polisregion Bergslagen.
Placeringsort: Hallsberg, Lindesberg, Karlstad och Örebro
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka bidra till polisens uppdrag verkligen kan gör skillnad. Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens.
Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som utredningsberedare vid lokalpolisområdet kommer dina arbetsuppgifter bestå av administrativt arbete.
Du kommer att arbeta i nära samverkan med förundersökningsledare/gruppchef samt med utredare, med andra myndigheter och organisationer såsom åklagarkammaren, socialtjänster, skolor, förskolor, advokater, sjukvården med flera., både inom polisområdet och nationellt.
Funktionen är och kommer över tid att utvecklas och där förväntas du vara delaktig i utvecklingsarbetet.
De administrativa uppgifterna består av att skriva in anmälningar, olika typer av registrering, vara behjälplig vid planeringar och bokningar av förhör, inhämta handlingar från andra myndigheter och aktörer, utskrifter etc.
Som administratör kommer du att förbereda och bereda utredningsåtgärder samt fungera som kontaktperson mot allmänheten samt andra myndigheter och aktörer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Minst treårig, godkänd och avslutad, gymnasieutbildning.
Minst 1 års erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete.
God datavana i Officepaketet.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Körkortsbehörighet B
Meriterande
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av utredningsarbete vid statlig myndighet. Likväl är det meriterande med kunskap av polisens system och att vara uppdaterad och kunnig i gällande lagstiftning.
Personliga egenskaper
Vi söker en medarbetare som har förmåga att planera, strukturera och prioritera sitt arbete.
Du är målmedveten och serviceinriktad.
Du har förmågan att ta egna initiativ och fatta egna beslut när uppgiften så kräver.
Du har god pedagogisk förmåga och även intresse för utvecklingsfrågor som för verksamheten framåt.
Du har förmåga att arbeta i ärenden som mentalt kan vara tunga att hantera samt att jobba i periodvis ansträngda förhållanden med korta handläggningstider.
Du är öppen och tydlig samt har lätt för och trivs med att arbeta med andra.
I övrigt skall dina personliga kvalifikationer representera god förmåga till problemlösning, noggrannhet och flexibilitet.
Vi söker vidare en person som är positiv till förändring och utveckling och som kan se helheter och konsekvenser. Du har en vilja att löpande uppdatera och utveckla dina kunskaper inom ditt arbetsområde.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer om anställningen
Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning. Heltid och veckoplanerad arbetstid, flextid kan tillämpas.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt Säkerhetskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.
Sök tjänsten här:
https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=4dd700bf-c8f0-4f92-b9ee-b38619e45d8b
Vill du veta mer, Besök www.polisen.se