OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu administratörer för visstidsanställning inom resehandling/reception till Halmstad, Falkenberg, Kungsbacka och Varberg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Om arbetsplatsen
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 34 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5 300 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Halland omfattar sex kommuner och är organiserat i fyra lokalpolisområden: Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli.
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör i vår reception i Halmstad, Falkenberg Kungsbacka eller Varberg men tjänstgöring på samtliga lokalpolisområden kan förekomma när verksamheten så kräver.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Handlägga pass-/identitetskortsansökningar
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
Även andra arbetsuppgifter så som hittegodshantering, anmälningsmottagning samt övriga administrativa arbetsuppgifter kan på sikt bli aktuellt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av att ha arbetet i ett serviceyrke, exempelvis reception, kundtjänst, eller butik där du haft personliga möten
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete inom polisen eller av annan statlig verksamhet
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska, gärna utomnordiskt språk
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet.
Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Halmstad, Falkenberg, Kungsbacka eller Varberg
Anställningsform: tidsbegränsad till december med eventuell möjlighet till förlängning
En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 30 april 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult AnnaKarin Jungerfelt, annakarin.jungerfelt@polisen.se.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke
Handläggare Lennart Eriksson
Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02