Administratörer inom Tull, Logistik och Spedition

Administratörer inom Tull, Logistik och Spedition

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av tulldokument och import samt export? Vill du vara med och fortsätta utvecklingen av en relativt nybildad avdelning och samtidigt axla en långsiktig roll med mycket goda utvecklingsmöjligheter?
Har du dessutom ett proffessionellt förhållningssätt när det kommer till att arbeta i team så ser vi framemot Din ansökan!

 

Om tjänsten
Vår kund är Sveriges största företag och en global aktör inom Automotive. Till en nystartad funktion i företaget söker vi nu Tulladministratörer som vill vara med och fortsätta utvecklingen och du som ansluter ska vara en stark lagspelare som kommer få möjlighet att forma arbetssättet framåt. Som Tulladministratör kommer du att bli en del av ett nybildat team som kommer att ansvara över företagets import, export och transitering av gods. Du kommer därför att få mycket fina möjligheter att forma arbetet och upprätta rutiner och processer i det vardagliga arbetet.

Öppettiderna är dygnet runt 5 dagar/vecka. De huvudsakliga arbetstiderna är 7.00-17.00 men du ska kunna ställa upp på öppettiderna 17.00-00.06 vid sjukdom, semestrar osv.

Ditt arbete kommer huvudsakligen att innebära:
- Skapa och sammanställa rapporter om framförallt import men även export
- Hantera kommunikation med leverantörer och transportföretag
- Hantera inkommande dokumentation från leverantörer och transportföretag
- Nära samarbete med företagets logistikteam
- Medverka till kontinuerligt förbättringsarbete i teamet

Om dig
För att lyckas i rollen som Tulladministratör måste du ha tidigare erfarenhet av tulldokumentation, framförallt när det kommer till import. Din goda kommunikativa förmåga gör att du har lätt för att kommunicera med personer på olika nivåer och från olika länder. Du ska vara en utmärkt lagspelare som klarar av att leverera under tidspress. Är du en positiv, energisk och flexibel person som är öppen för förändring är detta en roll för dig. Då teamet är relativt nytt kommer det finnas goda möjligheter att vara med och tillämpa samt effektivisera processer och rutiner. För tjänsten krävs tidigare erfarenhet av arbete med tulldokument av något slag.
Stor vikt kommer att läggas vid tidigare erfarenheter!

Då urval och intervjuer startar omgående ser vi framemot din ansökan så snart som möjligt.

Om anställningen
Du kommer att vara anställd av Adecco och arbeta som uthyrd konsult hos vår kund på Hisingen. Arbetets omfattning är på heltid och kontorstider. Tjänsterna kommer att börja så snart som möjligt och uppdraget sträcker sig till att börja med året ut. För rätt person finns det mycket goda möjligheter till förlängning alternativt direktrekrytering.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Vi tillsätter tjänsterna löpande och om du vill bli en del av detta team rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan idag! Du ansöker genom att registrera dig nedan. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Bifoga CV och personligt brev, fördelaktigt på engelska.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Nalin Yilmaz på nalin.yilmaz@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Tull, Administratör, Logistik, Spedition

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2020
  • Ansök senast: 30 augusti 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


22 november 2024

18 november 2024

Customs Classification Specialist

Customs Classification Specialist

5 november 2024

1 november 2024