OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du skapa hållbara vardagar tillsammans med oss? Nu söker vi en administratör med inriktning planering till hemtjänsten i sydvästra Göteborg. Din arbetsplats är förlagd ute på våra hemtjänstkontor som du finner antingen i Askim, Hagen eller Tynnered.
Som administratör med inriktning planering har du ett spännande arbete där ingen dag är den andra lik. Du kommer att samarbeta både med personalen på hemtjänstenheten och dina administratörkollegor.
I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten och ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Ditt uppdrag som administratör med inriktning planering är att säkerställa att vi möter våra omsorgstagares behov av vård och omsorg genom att du är den som håller ihop verksamhetens dagliga planering för medarbetarna. I arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem. Medarbetarna lägger önskade scheman som du sedan utgår ifrån.
Du tillhör en grupp med flera kollegor som arbetar med liknande uppdrag och har en gemensam chef. Arbetsuppgifterna kan variera men i huvudsak innebär tjänsten följande:
• På delegering av chef ta emot uppdrag i verksamhetssystemet Treserva
• Koordinera för den dagliga driften och underhålla bemanningsplaneringen utifrån verksamhetens bemanningskrav
• Viss personaladministration
• Samarbeta och samverka med interna och externa aktörer
• På uppdrag av chef ta fram statistik och rapporter gällande löpande bemanning
• Korttidsplanering
Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i ditt uppdrag och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör för dem vi är till för.
I denna rekrytering ska du inte skicka med personligt brev. Istället kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med din ansökan. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning och har vidareutbildat dig som administratör inom vård- och omsorg och funktionsstöd på lägst YH nivå eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har grundläggande IT-kunskaper.
Det är ett krav att du har erfarenhet av och/eller kunskap inom personalområdet exempelvis kring arbetsmiljö, bemanningsplanering och arbetstid. Vidare är det även ett krav att du har erfarenhet av hemtjänstens verksamhetssystem såsom Time Care Planering, Treserva och PluGo. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, företrädelsevis inom hemtjänst men det är inte ett krav för tjänsten.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.