OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande resa och bli en del av ett fantastiskt team? Har du tidigare erfarenhet av kundservice och administration och vill ta nästa steg i arbetslivet? Ta chansen och sök rollen som administratör med inriktning mot kundservice till Fora idag!
Om Fora
Fora har ett samhällsviktigt uppdrag som innebär att administrera och informera om kollektivavtalade försäkrings- och tjänstepensionslösningar för företagare och deras anställda, tjänster som för många är komplexa. Vi har 235 000 företagskunder och försäkrar cirka 4 miljoner anställda på den svensk arbetsmarknaden. Fora ägs av Svenskt Näringsliv och LO och är inte vinstdrivande.
Fora står nu inför en rad spännande förändringar – en övergång till en ny affärsprocess och ett omfattande systembyte skapar behovet av att stärka upp teamet med flexibla och engagerade medarbetare som vill vara med på resan. Förändringarna innebär att du som söker är flexibel och redo att ställa om vid behov då arbetet kan skifta riktning med kort varsel.
Arbetsbeskrivning
På Kundservice Företag fungerar du som en second- och third line support med en kombination av administration och utredning. På avdelningen arbetar idag ca 40 personer med varierande erfarenhet, åldrar och bakgrund.
I rollen som administratör kommer du att arbeta mot företagskunder och få utveckla en expertis inom pensions- och försäkringsområdet. Du kommer att hjälpa Foras företagskunder att hantera administrativa processer och ha ett viktigt uppdrag i omställningen av nya system och processer. Du kommer bland annat handlägga och hantera avtal, samt arbeta med uppgifter som möjliggör att kunder kan utföra sina egna ärenden digitalt. Arbetsuppgifterna kan komma att variera och anpassas utefter resans gång så det är viktigt att du som söker är öppen, nyfiken och har ett intresse för att sätta dig in i mycket information för att på sikt kunna utreda mer komplexa ärenden. Vi ser också att du har lätt för att ta till dig ny teknik och system.
Rollen innebär kundkontakt löpande och vi ser därför att du är social och trivs med den direkta kundkontakten och att ge service till kund. Vidare ser vi gärna att du kan hålla många bollar i luften och är kapabel till att skifta fokus när ärenden kan komma att behöva prioriteras om.
Vi söker dig som: Har genomfört minst gymnasial utbildning
Är noggrann och strukturerad i ditt utförande
Är flexibel och ansvarstagande i ditt arbete
Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift
Är prestigelös och kan arbeta både självständigt och i team
Besitter grundläggande systemvana och har lätt för att ta till dig nya system och verktyg
Tidigare erfarenheter från arbete inom kundservice och administration är meriterande
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
Om tjänsten
Vi söker just nu flera nya medarbetare till teamet som startar 1:a November och tjänsterna inleds med en 6 månaders visstidsanställning med goda chanser till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider ca 8:15-16:45 och tjänsten utgår från Foras lokaler belägna i centrala Stockholm city. Tjänsten är en del av Baronas konsultverksamhet och du blir vid anställningstillfälle anställd som konsult hos Barona. Genom oss får du en dedikerad konsultchef, förmånligt friskvårdsbidrag och en gedigen kundserviceutbildning som förbereder dig för uppdraget.
Sök redan idag!
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan nu. Processen innefattar intervjuer med Barona och Fora och ev. tester. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karolin Andersson på karolin.andersson@barona.se. OBS! Pga GDPR kan vi ej ta emot ansökningar som inkommer via e-post.
Observera att för denna roll görs en bakgrundskontroll mot brottsregister och betalningsanmärkning för slutkandidater.
Varmt välkommen med din ansökan som innehåller både CV och personligt brev!
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på https://barona.se/om-barona/