OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bank- & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens skapar stora möjligheter för oss. SBAB växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.
SBAB söker nu administratörer till ett intressant projekt!
Är du intresserad av att jobba inom bank och finans? Vi söker nu medarbetare till ett projekt för administrering av finansiella rapporter. Din uppgift är att administrera årsredovisningar för bostadsrättsföreningar, samt analysera och tolka dess innehåll. Du har ett starkt driv, ansvarstagande och är kvalitetsmedveten. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och förverkliga vår vision att erbjuda Sveriges Bästa Bolån.
Din bakgrund? Det tror vi du vet bäst. Överraska oss!
På SBAB vet vi att vår omvärld förändras i en allt snabbare takt. Desto mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald för att uppnå bästa möjliga resultat. För oss handlar det om att aktivt ta ställning för att fler perspektiv berikar genom att arbeta inkluderande.
För att trivas hos oss och med jobbet tror vi att du har:
• en förmåga att tolka siffror.
• en analytisk blick och motiveras av att ställas inför komplexa frågeställningar.
• stimuleras av att arbeta i en organisation som ständigt utmanas i att tänka nytt och utvecklas, med hög kvalitet.
• god förståelse för årsredovisningar och ekonomi.
Din profil
Du har en god förståelse för ekonomi och vet vikten av att göra saker rätt. Tidigare kunskap om finansiella rapporter är meriterande men inte ett måste. Du har en förmåga att tolka finansiella tal och se samband mellan dem. Att arbeta i en organisation med högt tempo, är något du drivs av, samt att tillsammans med dina kollegor jobba mot gemensamma mål.
Arbetstiden är förlagd på dagtid vid vårt kontor i Karlstad. Projektet pågår i 3 månader, med möjlig förlängning.
Din ansökan
I detta projekt kommer du att arbeta som anställd hos Qtym. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Senaste ansökningsdag är den 10 augusti. Har du frågor om tjänsten kontakta Lovisa Wallin Konsultchef lovisa.wallin@qtym.se 072-0853292 eller Joanna Andersson HR-administratör joanna.andersson@qtym.se 0705668877