Administratörer med samordningsuppdrag till Personlig assistans

Administratörer med samordningsuppdrag till Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två nya medarbetare som samordnare inom personlig assistans!

Som administratör kommer du arbeta i en arbetsgrupp tillsammans med fem andra administratörer med samordningsuppdrag för 12 assistansenheter. Våra lokaler finns på Första Långgatan 28 A.

I huvuduppdraget som samordnare inom personlig assistans ingår tillsättning av vikarier utifrån korttidsfrånvaro. Du samordnar den dagliga driften och ser till att arbetet inom personlig assistans flyter på trots luckor som uppstår på grund av sjukfrånvaro. Dina arbetsverktyg är telefon och dator och du arbetar dagligen i stadens olika system.

Rollen innebär tätt samarbete och kontinuerlig dialog med enhetscheferna inom personlig assistans samt olika stödfunktioner och medarbetare inom personlig assistans.

Arbetet är förlagt till dagtid måndag- fredag 7:00-15.30 samt var sjätte helg 7:00-15:30.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är avklarad gymnasieutbildning. Erfarenhet av flerårigt arbete som personlig assistent är ett krav. Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbeta med administration och samordning inom personlig assistans. Erfarenhet av administrativt arbete i Time Care Pool och Time Care Planering/ Multi Access är ett krav. Du har goda kunskaper i kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser samt Arbetstidslagen.

Vi söker en person som har god organisationsförmåga, som klarar att hålla många bollar i luften och är stresstålig. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Det är viktigt att du är duktig på att prioritera, samarbeta samt motivera personal. Det är viktigt att du har god datavana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har en god kommunikativ förmåga är och är tydlig i ditt sätt att förmedla information. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.


ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024