Administratörer sökes!

Administratörer sökes!

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Är du en administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Vi söker nu nya kollegor till de administrativa enheterna.

Vi är fyra administrativa enheter inom Förvaltning för funktionsstöd fördelat på stadsområdena Centrum, Sydväst, Hisingen och Nordost. Vi har ett bra samarbete mellan enheterna och strävar efter att ge ett professionellt och likartat stöd inom förvaltningen. Vi stöttar chefer och medarbetare i de flesta system och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, avgiftshantering, verksamhetssystem m.m. I uppdraget ingår tät kontakt med respektive enheter, chefer, kollegor, övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer.

Arbetsuppgifterna kan variera beroende på tjänst så vi är väldigt intresserade och nyfikna på vad just du har för erfarenhet och intresse! Kanske är du en fena på Excel och älskar siffror? Eller så brinner du för personaladministration och vill stötta chefer och medarbetare i Personec. De administrativa enheterna arbetar i ett flertal olika verksamhetssystem så det finns stora utvecklingsmöjligheter!

Tveka inte, sök och bli en del av framtidens administration!

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Önskvärt vore om du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning.

Ett önskemål är att du har en dokumenterad erfarenhet av administrativt uppdrag inom offentlig förvaltning med inriktning funktionsstöd. Har du erfarenhet av fakturahantering, personaladministration eller offentlig upphandling är det meriterande samt om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemen Proceedo, Treserva, TimeCare och Personec. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365.

Du tar stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Du behöver vara öppen för utmaningar och vilja leverera lösningar på olika problem. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men i gott samarbete med varandra, kunna ta egna initiativ och arbeta under tidspress. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar. Då vi har ett backupsystem måste du vara beredd på utökade och icke ordinarie arbetsuppgifter under vissa perioder. Det krävs att du är flexibel, har motivationen att lära nytt och är samarbetsvillig.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrationen!

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Intervjuer för denna tjänst kan eventuellt hållas digitalt.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024