Administratörer sökes till administrativa enheten på Förvaltningen för Funk

Administratörer sökes till administrativa enheten på Förvaltningen för Funk

Arbetsbeskrivning

Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.

Förvaltningen för funktionsstöd söker dig med både mod och lust att vara med och skapa och utveckla en ny förvaltning. Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse att leda och utveckla verksamheter. Du kommer verka i sammanhang där helhetsperspektiv, engagemang och stort intresse för ledarskap efterfrågas.

Förvaltningen består av ca 5000 medarbetare. Våra verksamheter består av myndighetsutövning inom LSS/SoL samt insatser såsom boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, ledsagning etc.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg stad har vid årsskiftet genomfört en organisationsförändring som innebär att stadens verksamheter idag administreras via fackförvaltningar istället för, som tidigare via stadsdelar. Förvaltningen för funktionsstöd har nu ansvaret över all verksamhet som rör frågor kring funktionshinder i Göteborg stad.
Dom administrativa enheterna inom förvaltningen för funktionsstöd ger administrativt stöd till, medborgare, medarbetare och chefer inom förvaltningen.
Vi arbetar bland annat med personaladministration, avgiftshandläggning och fakturering.
Administrationen i stadsområde nordost består av ca 17 medarbetare och vi söker nu tre nya kollegor till området.
Vi efterfrågar din kompetens och erfarenhet för att skapa en flexibel och kunnig enhet där samarbete och kunskap tas om hand. Hos oss blir du en viktig del av vårt team där vi kan lyssna och lära av varandra. Din kompetens kommer att tas till vara och du kommer att delta i att bygga upp vår nya administrationsenhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Om du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning är det meriterande.
För tjänsten krävs att du besitter goda IT kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av bland annat Proceedo, Personec, Treserva och Agresso.

Merit är även om du har erfarenhet av arbete inom politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av att föra protokoll i förvaltning .

Sammanfattning

Liknande jobb


Skoladministratör, Byske rektorsområde

Skoladministratör, Byske rektorsområde

14 november 2024

Administratör

Administratör

13 november 2024