Arbetsbeskrivning
Är du nyexaminerad och gillar du att jobba administrativt? Vi söker dig som är driven, positiv och som trivs med att arbeta självständigt och effektivt. Här erbjuds du möjligheten att bli en del av Hyresgästföreningen på ett kortare uppdrag!
OM TJÄNSTEN
Hyresgästföreningen är en av Sveriges största folkrörelser. De organiserar hyresgäster och kämpar tillsammans för allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad.
Vi söker nu två administratörer till Hyresgästföreningen för ett kortare konsultuppdrag. I rollen som administratör kommer du främst att registrera tecknade avtal i Hyresgästföreningens digitala system. Arbetsmomentet innebär att du på ett noggrant sätt fyller i korrekta uppgifter i systemet, skannar fysiska avtal och lägger in dom i ärendet.
Detta är ett heltidsuppdrag som förväntas pågå i 3-4 månader. Vi kan ej garantera en längre uppdragstid i dagsläget. Önskat startdatum är att en onboarding sker i december.
Du välkomnas in i en trevlig arbetsplats belägen i Globen-området i Stockholm och dina arbetstider är måndag-torsdag 08.00-17.00 och fredag 08.00-16.00. Vi ser gärna att du bidrar med positiv energi och att du delar egna tankar och idéer för att effektivisera arbetet. Sök rollen idag då vi tillämpar löpande urval!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Utöver att registrera tecknade avtal kommer du även att läsa in hyreslistor i systemet. Då kommer du exempelvis behöva utgå ifrån en Excel som behöver formateras på korrekt sätt för att uppläsning i systemet ska vara möjligt i ett senare skede.
Andra arbetsuppgifter kan till exempel vara att du, utifrån tecknade avtal, uppdaterar avtalsregistret i CRM systemet Microsoft Dynamics, förbereder underlag för inläsning till en statistikportal. Detta innebär att gå igenom Excellistor och säkerställa att korrekta uppgifter finns tillgängliga samt göra justeringar i underlaget så att rätt information hamnar i rätt celler. Dessutom förväntas du hantera skanning av avtal och viss arkivering.
VI SÖKER DIG SOM
- Är nyexaminerad från högskola eller universitet
- Tidigare har arbetslivserfarenhet inom administration eller
- Tidigare är van att arbeta i Officepaketet, framförallt i Excel
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet i CRM-system
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann
- Självgående och ansvarstagande
- Team-player och driven
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer HÄR
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231