OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
till huvudkontoret i Sundbyberg
Kronofogden bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Tjänsten är placerad vid Infrastrukturenheten. Enheten har i uppdrag att stötta verksamheten inom ett brett ansvarsområde som täcker allt från administrativt stöd till lokalförsörjning och säkerhetsfrågor.
Ditt nya jobb
Som administratör ger du ett administrativt stöd till avdelningsdirektörerna på huvudkontoret. Arbetsuppgifterna spänner över hela det administrativa området och utöver ett stöd svarar du för hantering av fakturaflöden och samt planering och bokning av konferenser.
Du svarar även för diarieföring och bevakar även den elektroniska myndighetsbrevlådan för frågor rörande respektive avdelning och ser till att dessa blir besvarade i rätt tid och via rätt kanal. I rollen ingår även viss personaladministration samt att uppdatera intranätet när det gäller information på medarbetar- och chefssidor.
För personer med erfarenhet och intresse finns det möjlighet att arbeta med stöd till funktionen för exekutiva tjänster.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som har en avslutad treårig teoretisk gymnasieutbildning eller alternativt relevanta kunskaper förvärvade genom flerårig arbetslivserfarenhet. Du har minst tre års erfarenhet av brett administrativt stöd.
Du har erfarenhet av att arbeta med uppdateringar av intranätet samt har goda kunskaper i Agresso och officepaketet, främst Word och Power Point. Dina kunskaper i svenska är mycket goda, såväl i tal som i skrift. Du har även goda kunskaper i engelska.
Det är meriterande om du har gett administrativt stöd till ledning/chefer. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av diarieföring och erfarenhet av att i din yrkesutövning ha jobbat med att beställa varor och tjänster alternativt har arbetat med inköpsrelaterat stöd, gärna från myndighet.
Vår verksamhetkan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Dina egenskaper
Vi söker dig som med en utpräglad kvalitets- och servicekänsla självständigt kan planera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån givna tidsramar.
Du har en förmåga att åstadkomma resultat och att driva ditt arbete framåt. Du är strukturerad och noggrann och har lätt för att handla/agera och vara flexibel utifrån verksamhetens behov. Eftersom vi arbetar teambaserat har du en god förmåga att samarbeta och har lätt för att kommunicera och behålla goda relationer. Utöver det har du en hög integritet samt en positiv grundsyn.
Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader.
Tillträde sker efter överenskommelse.
Urvalstester kan komma att användas.
Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogdemyndigheten.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53