OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspektionen för vård och omsorg söker kvalificerade administratörer för visstidsanställning, med uppgift att stötta inspektörer och chefer. En av tjänsterna har inriktning mot IVO:s fortlöpande lämplighetsprövning och den andra mot tillsyn av hälso- och sjukvårdspersonal. Tjänsterna tillhör avdelning öst med placering i Stockholm. I tjänsterna ingår även att bistå avdelningens inspektörer i hantering av anmälan till IVO samt övriga administrativa uppgifter på avdelningen.
Vi söker dig som vill arbeta med riskobjektanalys och administrativt stöd
Arbetet går ut på att stötta lämplighetsteamet med administrativa uppgifter, hantera dokument och registrera ärenden i myndighetens ärendehanteringssystem. Det ingår även att begära och hantera handlingar från andra myndigheter samt hantera uppgifter från ärendesystemet som blir underlag för riskbaserad tillsyn. Inom tillsynen av hälso- och sjukvårdspersonal ingår du i en grupp med inspektörer som bereder ärenden och arbetsuppgifterna är bl a att begära in och kommunicera handlingar, bevaka ärenden och skicka påminnelser samt kalla till möten med yrkesutövare.
Vi söker dig som har erfarenhet av administration och en god känsla för ordning och struktur
Kravprofil
• Lämplig eftergymnasial utbildning
• Flerårig, aktuell administrativ erfarenhet inom offentlig förvaltning
• God känsla för ordning och struktur
• Goda IT-kunskaper i Office-paketet (främst Excel) och Outlook
• Goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av handläggning i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är mycket strukturerad, noggrann, effektiv samt har ett sinne för detaljer. Du ska vara van vid att både samarbeta och kunna arbeta självständigt. Du är lösnings- och resultatorienterad. Vi ser att du har en stor initiativförmåga samt har en blick för risker och avvikelser kopplade till oseriösa aktörer inom välfärdsområdet.
Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i system för att registrera eller kategorisera verksamheter
• Tidigare erfarenhet av att följa lagtexter, komplexa instruktioner eller dylikt
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• Kunskap om ägar- och ledningsprövning
IVO erbjuder visstidsanställning i en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter
Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Tjänsterna gäller visstidsanställningar t om 20210331, heltid. Tillträde snarast.
Ansök senast 1 mars 2020
Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver varför du tror att du är rätt person för tjänsten du söker. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Märk din ansökan med dnr. 2.1.1-06043/2020.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01