OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har ca 6 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:
Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
Vi utvecklar förskolan tillsammans
Vi satsar mer där det behövs mest
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som älskar att skapa struktur och att hjälpa andra?
Förskoleförvaltningens HR-avdelning består av ca 100 medarbetare som är indelade i enheterna HR-partner, rekrytering, bemanning, arbetsmarknad och kompetensförsörjning.
Vi söker nu två administratörer till förskoleförvaltningen. Du kommer i den här rollen vara en del av bemanningsenheten som är en stödfunktion tillhörande HR. I vår enhet arbetar du i nära samarbete med HR-specialisterna. Utifrån verksamhetens behov av vikarier har du ett nära samarbete med rekryteringsenheten.
Som administratör kommer du utföra administrationen kopplat till anställningar via systemen Personec och Time-Care Pool. En annan del av tjänsten är att hjälpa och svara på frågor från kollegor, verksamheterna och timavlönade. Du kommer även att få stötta bemanningsadministratörerna vid behov.
Vi är samlade i fräscha lokaler på Gamlestads torg. Vi arbetar utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte. Arbetstiderna kan komma att variera mellan kl 06.30-17.00. Dock innefattar tjänsten en 40 timmars arbetsvecka och flextidsavtal.
KVALIFIKATIONER
Du är gymnasieexaminerad med inriktning administration eller annan som är relevant för tjänsten.
Du ska ha minst ett års erfarenhet av att jobba som administratör i administrativa system. Vi vill också att du har god vana och kunskap av Microsoft Office. Det är meriterande om du har tidigare vana som administratör på en bemanningsenhet.
Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har även förmåga att ha fokus på detaljer. I rollen krävs att du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. I rollen krävs att du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer även på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Vi gör urval och intervjuer löpande så du är välkommen med din ansökan så snart du kan. Om du uppfyller önskade kvalifikationer, blir nästa steg att göra tester vilket kommer att vara en del av urvalet inför kallelse till intervju.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.