Administratörer till Bemanningsenheten Centrum

Administratörer till Bemanningsenheten Centrum

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Vi i Bemanningsenheten funktionsstöd stadsområde Centrum söker nu en engagerad, självständig och strukturerad bemanningsadministratör.

Bemanningsenheten är organiserad under HR och är en viktig del av förvaltningen för funktionsstöds arbete. Bemanningsenhetens uppdrag är att stötta förvaltningen i bemanningsfrågor genom att täcka upp korttidsfrånvaro och annan ledighet. Bemanningsenheten består av enhetschef, verksamhetsutvecklare, fem HR-specialister, fyra bemanningsadministratörer och en huvudadministratör. Arbetet utgår från lokaler på Härlanda Park.

Som bemanningsadministratör arbetar du med att boka anställda timvikarier i TimeCare Pool systemet. Du har även direktkontakt via mail och telefon med vikarier och välfärdsutförande verksamheter samt hanterar sjukfrånvaro. Du stöttar kollegor, verksamheternas enhetschefer och kontaktpersoner i frågor kring lön, arbetstider, TimeCare-systemen och Personec.

Din arbetstid är förlagd måndag till fredag 07:00-15:30. Där flextid tillämpas i samråd med chef och kollegor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att ha arbetat som administratör eller samordnare i en serviceinriktad verksamhet. Det är starkt mediterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom funktionshinderområdet och/eller äldreomsorg. Du får gärna ha en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, offentlig förvaltning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Ditt främsta arbetsverktyg är datorn vilket ställer krav på att du har mycket god datorvana, kan hantera Excel och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du besitter även en djup systemkunskap i TimeCare-systemen (Pool/Planering/MA), Personec eller liknade system.

Rollen som administratör kräver att du är initiativtagande, stresstålig och strukturerad. Du har ett självständigt och flexibelt förhållningssätt för att kunna planera och genomföra olika typer av arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du har en god känsla för service, hög social kompetens och är samarbetsinriktad. Du är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer och professionella nätverk inom organisationen. Då du kommer tillhöra en enhet som har som ambition att vara progressiv och utvecklingsorienterad behöver du gilla utvecklingsarbete för att trivas i rollen.

Vi kommer att påbörja urval löpande under annonseringen så tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.

Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail. Vid bokad intervju kommer case-frågor inom utvalda IT-system att genomföras.

Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån.
Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024