OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.
Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi två administratörer som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi söker administratörer till två av våra fyra geografiska områden - Sydväst och Nordost.
Som administratör bidrar du med ett proaktivt och effektivt stöd i flertalet administrativa processer till våra rektorer och stödchefer. I huvudsak innebär arbetet personal- och löneadministration såsom anställningar, avslut och frånvaro. Du arbetar med ekonomiadministration såsom beställningar enligt avtal samt mindre upphandlingar, fakturering och kontering av fakturor. Dessa arbetsuppgifter varierar utifrån chefernas behov.
Andra arbetsuppgifter är att hantera felanmälningar, skriva protokoll på Lokal Samverkans Grupp (LSG), diarieföring samt vara rektorer och stödchefer behjälpliga med mindre projekt som exempelvis öppnande av nya förskolor.
Du har ett nära samarbete med dina kollegor och tillsammans kvalitetssäkrar och utvecklar vi verksamheten. För att skapa en bättre och mer likvärdig organisation är medarbetare hos oss kontinuerligt med i projektgrupper med medarbetare från våra fyra områden.
OM OSS
Sedan 2019 arbetar vi i en centraliserad organisation. Här arbetar 90 administratörer och fyra enhetschefer. Vi är en stor administrativ enhet som är indelad i fyra olika utbildningsområden: Centrum, Hisingen, Sydväst och Nordost. Tillsammans skapar vi Göteborgs Stads största administrativa enhet där målsättningen är en modern och professionell verksamhet. Vi har ett flexibelt förhållningssätt och arbetar i team för att kunna hålla en hög servicegrad. I Förskoleförvaltningen arbetar vi aktivitetsbaserat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen.
• Minst 2 års dokumenterad kvalificerad administrativ erfarenhet av chefsstöd.
• Erfarenhet av att ha arbetat i och hanterat flera olika IT-system.
• Erfarenhet och goda kunskaper inom inköps- och fakturahanteringsprocessen.
• Erfarenhet och goda kunskaper inom processen för löneadministration.
Eftergymnasial utbildning, gärna inom administration, är meriterande.
Rollen som administratör kräver att du är samarbetsinriktad och förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Eftersom du kommer att ha kontakt med många människor ser vi det nödvändigt att du har ett mycket gott bemötande och en god känsla för service.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. I din roll som administratör tar du ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och uppdragsgivarna i fokus.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.