Administratörer till förvaltningen för funktionsstöd

Administratörer till förvaltningen för funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.

Förvaltningen för funktionsstöd söker dig med både mod och lust att vara med och skapa och utveckla en ny förvaltning. Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse att leda och utveckla verksamheter. Du kommer verka i sammanhang där helhetsperspektiv, engagemang och stort intresse för ledarskap efterfrågas.

Förvaltningen består av ca 5000 medarbetare. Våra verksamheter består av myndighetsutövning inom LSS/SoL samt insatser såsom boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, ledsagning etc.

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som håller en hög servicenivå och är en fena på administration?

Till oss på administrativa enheten, stadsområde Centrum söker vi nu tre administratörer med start omgående för vikariat upp till 6 månader. Vi söker även två administratörer för tillsvidareanställning, förutsatt att erforderliga beslut fattas.

På vår enhet ger vi administrativt stöd till såväl medborgare, medarbetare och chefer inom vårt stadsområde. På enheten är vi administratörer med två inriktningar, inriktning mot hr samt inriktning mot ekonomi. Vi söker förstärkning mot båda inriktningarna och du kommer kunna ange vilken av inriktningarna du är intresserad av under ansökningsförfarandet. Arbetar du med inriktning mot hr så är du främst ett chefsstöd i den löneadministrativa processen och ser till att våra medarbetare får rätt lön i rätt tid, konterar fakturor mm. Du arbetar i system som Proceedo, Personec och till viss del TimeCare. Arbetar du med inriktning mot ekonomi är du främst ett chefsstöd i uppgifter som beställningar, inkomstbedömningar kopplat till avgifter eller garantibelopp samt debitering och fakturering.

I uppdraget ingår tät kontakt med respektive enheter, kollegor och övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer. Administration Centrum servar stadsdelarna Majorna-Linné, Örgryte-Härlanda och Centrum. För närvarande har vi lokaler och placeringar i alla dessa stadsdelar.

Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en positiv och kompetent grupp som tänker nytt och arbetar tillsammans. Välkommen till oss!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en dokumenterad erfarenhet av administrativt uppdrag inom offentlig förvaltning. Har du längre erfarenhet av beställningar och fakturering eller löneprocessen ser vi det som högt meriterande. Om du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning är det meriterande för vikariaten, men ett krav för tillsvidaretjänsterna. Goda kunskaper om lagar och avtal inom anställningsområdet är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat i systemen Agresso, Proceedo och/eller Personec. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs stad får utbildning i dessa.

För att passa i uppdraget som administratör hos oss ser vi att du har ett gott bemötande med en öppen, professionell och positiv attityd. Du har en hög servicenivå med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar på problem som. Uppdraget kräver även en god samarbetsförmåga samt ett strukturerat arbetssätt. Du har förmåga att använda tiden effektivt och arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt, samt se till att arbetet slutförs.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet. Varmt välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skoladministratör, Byske rektorsområde

Skoladministratör, Byske rektorsområde

14 november 2024

Administratör

Administratör

13 november 2024