OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Till oss på administrativa enheten, stadsområde Nordost söker vi nu två administratörer till vår kompetenta enhet.
På vår enhet ger vi administrativt stöd till såväl medborgare, medarbetare och chefer inom vårt stadsområde. På enheten söker vi nu två kollegor som ska arbeta med inriktning mot ekonomi. Den ena tjänsten hanterar bl.a. hab-erättningar och fakturering, vilket innebär administrativt arbete i verksamhetssystemen Treserva och Agresso. Den andra tjänsten är mer inriktad på inköp och ekonomi där man främst är ett chefsstöd i uppgifter som beställningar, direktupphandlingar, fakturahantering m.m. I uppdraget ingår tät kontakt med respektive enheter, kollegor och övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer.
Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en positiv och kompetent grupp som tänker nytt och arbetar tillsammans. Välkommen till oss!
KVALIFIKATIONER
Önskvärt vore om du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Ett krav är att du har en dokumenterad erfarenhet av administrativt uppdrag inom offentlig förvaltning med inriktning funktionsstöd. Har du längre erfarenhet av beställningar, direktupphandlingar och fakturering är det meriterande samt om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemen Treserva, Agresso och Proceedo. För att passa i uppdraget som administratör hos oss ser vi att du har ett gott bemötande med en öppen, professionell och positiv attityd. Du har en hög servicenivå med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar på problem. Uppdraget kräver även en god samarbetsförmåga samt ett strukturerat arbetssätt. Du har förmåga att använda tiden effektivt och arbeta systematiskt, organiserat, metodiskt och självständigt, samt se till att arbetet slutförs. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.