OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utökar nu vårt administrativa stöd till verksamhetens chefer inom Funktionsnedsättning stöd och service (FSS) med 2 tjänster.
Du som har utbildning och erfarenhet inom administration, skicka in din ansökan idag!
Det här erbjuder vi dig!
Du kommer att vara administrativt stöd till flera enhetschefer inom FSS. Detta innebär arbete i våra olika administrativa system, exempelvis Medvind där du bland annat kommer att arbeta med schemaplanering samt godkänna inlagda uppgifter inför attest av chef. Vidare kommer du vara behjälplig med planering inför sommarsemester, frånvaroplanering och bemanning, samt hantera sjuk- och friskanmälan. Arbetet kommer även innehålla andra administrativa arbetsuppgifter, såsom beställningar och att ha kontakt med interna och externa aktörer.
Din arbetsplats kommer att vara på Garnisonen, Kanslihusvägen 6 i Hässleholm, där du har din chef, alla övriga enhetschefer och dina administratörskollegor nära dig. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med start från och med 2023-08-14 eller enligt överenskommelse. Du har arbetstid 7.00-16.00 måndag till fredag. Det kan bli aktuellt med visst arbete på helger längre fram. Kan du inte arbeta heltid är du ändå välkommen med din ansökan.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Som administratör behöver du vara serviceinriktad och kommunikativ, samt ha god samarbetsförmåga. Arbetet är varierat och kan se olika ut från dag till dag, varför det krävs både flexibilitet och lösningsfokus. Du planerar och lägger upp ditt arbete självständigt, du förhåller dig då till uppdraget och angivna tidsramar, vilket ställer krav på självständighet och god organiseringsförmåga. Vidare är du en god ambassadör för verksamheten i alla dina interna och externa kontakter.
Vi söker dig med gymnasieutbildning eller en yrkesutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Utbildning inom administration, ekonomi, logistik eller planering är meriterande. Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete, samt bemanningsplanering och schemaläggning. Vidare behöver du ha god datorvana. Erfarenhet från system som Medvind och Unit4 är meriterande, liksom arbete inom vård och omsorg. Då arbetet innehåller hantering av stora mängder information samt ställer krav på kommunikativ förmåga krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-arbetsmarknad/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/var-medarbetar--och-ledarpolicy
För tjänsterna krävs körkort klass B för manuellt växlad bil.
Övrigt
Intervjuer kan komma att ske löpande under publiceringsperioden.
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning, stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!