OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter administrativa stöd till enhetscheferna inom hemtjänsten i alla våra geografiska områden i Hässleholm.
Du som har utbildning och erfarenhet inom administration, skicka in din ansökan idag!
Det här erbjuder vi dig!
Du kommer att vara administrativt stöd till en enhetschef inom hemtjänsten. Detta innebär arbete i våra olika administrativa system, exempelvis Medvind, där du bland annat kommer att arbeta med schemaplanering samt godkänna inlagda uppgifter inför attest av chef. Vidare kommer du vara behjälplig med planering inför till exempel sommarsemester, frånvaroplanering och bemanning, samt hantera sjuk- och friskanmälan. Arbetet kommer även innehålla andra administrativa arbetsuppgifter såsom beställningar, attestering av fakturor och att ha kontakt med interna och externa aktörer. Introduktion i olika system för nya medarbetare kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100 % med start enligt överenskommelse. Du har arbetstid dagtid måndag till fredag.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Som administratör behöver du vara serviceinriktad och kommunikativ, samt ha god samarbetsförmåga. Arbetet är varierat och kan se olika ut från dag till dag, varför det krävs både flexibilitet och lösningsfokus. Du planerar och lägger upp ditt arbete självständigt, du förhåller dig då till uppdraget och angivna tidsramar, vilket ställer krav på självständighet och god organiseringsförmåga. Vidare är du en god ambassadör för verksamheten i alla dina interna och externa kontakter.
Vi söker dig med 3- årig gymnasieutbildning eller en yrkesutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Utbildning inom administration, ekonomi, logistik eller planering är meriterande. Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete, samt bemanningsplanering och schemaläggning. Vidare behöver du ha god datorvana. Erfarenhet från system som Medvind och Unit4 är meriterande, liksom arbete inom vård och omsorg. Då arbetet innehåller hantering av stora mängder information samt ställer krav på kommunikativ förmåga krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-arbetsmarknad/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/var-medarbetar--och-ledarpolicy
För tjänsten krävs körkort klass B för manuellt växlad bil.
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!