OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En stor del av Region Gävleborgs administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom ekonomi, upphandling/avtal, HR, utbildning, utveckling, it, information/kommunikation, samt miljö. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.
HR-avdelningen erbjuder personaladministrativa tjänster till divisioner och förvaltningar inom Region Gävleborg och har för närvarande i uppdrag att implementera ett digitalt kompetensstöd för medarbetare och chefer. Vi söker nu två medarbetare med huvudsaklig fokus på HR-administration kopplat till det nya digitala utbildningsverktyget varav en tjänst är tillsvidare och en är en tidsbegränsad anställning.
Tillsvidareanställningen som HR-administratör riktas främst mot utbildningsadministration, men även andra arbetsuppgifter som ingår i teamets uppdrag kan förekomma. HR- administration erbjuder följande tjänster såsom anställningsadministration, annonsadministration, intygsadministration, administration av löneöversyn, pensions- och försäkringsadministration, utbildningsadministration och administration av personakter.
Det tidsbegränsade uppdraget som HR-administratör innebär bland annat att vara ett stöd för Region Gävleborgs verksamheter i implementeringsprocessen av det nya digitala utbildningsverktyget.
Vi arbetar över hela regionen med placeringsort Gävle.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-administratör bidrar du till HR-administrativa teamets uppdrag. Den största delen av arbetsuppgifterna kommer att omfatta utbildningsadministration inom HR avdelningen där Du samordnar, planerar och stödjer verksamheterna. I uppdraget ingår att implementera och stödja användare i det nya digitala utbildningssystemet, samt att delta i utvecklingen av interaktiva utbildningsformer och e-learning.
Du har huvudansvaret som administratör av vårt digitala kompetenssystem i utbildningsfrågor för medarbetare inom Region Gävleborg. Du arbetar tätt tillsammans med projektgrupp, projektledare, administratörer och kollegor inom Lednings- och verksamhetsstöd (LOV).
Du kommer att arbeta med stort kundfokus och daglig kontakt med våra kunder inom Region Gävleborg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant utbildning för uppgiften och att du har erfarenhet från ovanstående arbetsuppgifter.
Du har mycket goda administrativa färdigheter, gärna med erfarenhet från utbildningsadministrativt arbete. Du har lätt för att förstå processer och tänker kvalitet. Viktigt att du som söker är drivande, självgående och ha en god förmåga i att se helheten och sätta dig in i nya sammanhang. Du har en mycket god känsla för service och gillar att ha ordning och reda. Du är effektiv, noggrann, systematisk och har förmågan att kunna kommunicera på ett personligt men professionellt sätt. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Att ha arbetat med LMS och e-learning verktyg är meriterande.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
-----------------------------------------------------------
Region Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Persson Dahl, Tf enhetschef
026-15 51 71, 070-565 51 71
Charlotta Östlund, Enhetschef
070-270 16 15
Lena Grudén, Enhetschef Systemförvaltning Vårdsy
026-15 58 26, 070-515 58 26
Jenny Persson, Avdelningschef
072-218 75 17
Raul Johnson, Enhetschef
026-15 57 12, 073-818 65 65
Erika Kaptens, Vårdförbundet
070-56 15 479
Lars Källgren, Enhetschef
026-53 10 24, 072- 703 16 20
Johan Malmström, Avdelningschef
070-572 36 56
Anna Bergström, Vårdförbundet
072-560 16 74
Eva-Charlotte Eriksson , Vision