Administratörer till Kompetensenheten, Solna

Administratörer till Kompetensenheten, Solna

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Just nu befinner sig Polisen i en spännande tillväxtresa och vi söker nu flera administratörer till kompetensenheten som vill vara med i utvecklingen av Sveriges största myndighet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
HR-avdelningen har ett nationellt uppdrag att verksamhetsdrivet skapa förutsättningar för en arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens chefer och medarbetare att nå Polisens korta och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar områdena arbetsgivarpolitik och avtal, chef- och medarbetarskap, kompetensförsörjning och utbildning samt arbetsmiljö och kultur.
Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar både grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda. Kompetensenheten har ca 500 medarbetare och är inne i ett spännande och intensivt tillväxt- och omställningsarbete där du kommer att vara en viktig del i att bidra till utvecklingen av vår nya organisation.
Din placering kommer att vara vid sektionen för utveckling och samordning i gruppen verksamhetsstöd. Sektionens uppdrag är att säkerställa ett strategiskt och administrativt stöd till enhetsledningen och enhetens chefer, ansvara för handläggning och samordning av för sektionerna gemensamma frågor bland annat avseende övningsplatser, lokaler, fordon, avtal och upphandlingar av internationella utbildningar. Sektionen ansvarar också för all utveckling av fort- och vidareutbildning inom myndigheten med fokus på digitalisering och flexibla lärandeformer. Myndighetens biblioteks- och kunskapstjänst återfinns också sektionen.
Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar hantering av funktionsbrevlådor, diarieföring och arkivering samt varierande administration inom ramen för enhetens verksamhetsområde. Rollen som administratör innebär att i nära samverkan med handläggare och chefer på olika nivåer, som bland annat arbetar med lokalfrågor, utrustning, kompetensfrågor, kursutveckling och avtal/upphandlingsfrågor, samordna, ge stöd samt följa upp inkomna ärenden. Exempel på ärenden är frågor från polisregioner och nationella avdelningar, remisser, samrådsförfrågningar samt frågor från andra samverkanspartners. Rollen kräver förmåga och villighet att omprioritera och anpassa arbetsuppgifterna utifrån nya initiativ och förändringar där du kan ställas inför hastigt uppkomna uppdrag som att till exempel sammanställa underlag med kort varsel. I rollen ingår det även att delta i olika projekt inom grupp, sektion och enhet.
Du kommer ha kännedom om vem som gör vad samt vara insatt i aktuella frågor vilket ger dig en unik inblick i Polisen utbildningsverksamhet. Funktionen är under uppbyggnad och tillsammans med kollegor ges du möjlighet att bidra till att skapa effektiva arbetssätt, rutiner och samverkan. Verksamheten finns placerad på ett flertal orter varför du behöver vara bekväm i att arbeta med både uppdrag samt kollegor på distans. Vi arbetar dagligen via olika digitala kontaktvägar.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
• har en akademisk utbildning arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i närtid med administrativt fokus
• har goda kunskaper i Officepaketet
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• har erfarenhet av att arbeta i en samordnande roll
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av diarieföring och arkivering
• arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet i närtid
• arbetslivserfarenhet från en större komplex organisation
• arbetslivserfarenhet av administrativt utvecklingsarbete
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och besitta en god kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du kan arbeta självständigt och på ett lyhört sätt tillsammans med andra och i team bidra till verksamhetens löpande arbete och nå gemensamma mål.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Placeringsort: Sörentorp, Solna.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Polisförbundet Sofia Ask
010-563 87 10
SEKO Ebrahim Nikkhah-Dehkordi
010-563 88 58
SACO Carin Sundhage
010-563 87 57 010-563 87 57
Fackförbundet ST Göran Marklund
010-563 94 83 010-563 94 83
Chef it-gruppen Ulla Thorsman
11414
HR-Konsult Sofia Stenzelius
11414

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polishögskolan
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2021
  • Ansök senast: 3 mars 2021

Besöksadress

Sörentorp
None

Postadress

None
SOLNA, 17082

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024