Administratörer till Koncernkontoret (KSM) i Lund

Administratörer till Koncernkontoret (KSM) i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är du skicklig att driva, utveckla och administrera med hög känsla för service? Drivs du av att arbeta utvecklingsinriktat i projektform i en roll som innebär stort ansvar med flera kontaktytor? Vill du dessutom vara med vid uppbyggnaden kring en ny administrativ verksamhet? Då kan tjänsten som administratör hos oss vara helt rätt för dig!

Tjänsten som administratör är placerad i Lund vid området för strategisk krisberedskap, säkerhet och miljö (KSM). KSM hör till avdelningen för Koncernstab kansli på Region Skånes koncernkontor.

KSM:s uppdrag innebär att på kort och lång sikt bidra till Region Skånes samlade förmåga inom hälsovård- och sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling. Detta genom att koppla samman krisledning/katastrofmedicin/civilt försvar, krisberedskap/RSA/kontinuitetshantering, informationssäkerhet, säkerhet, id och vårt interna miljöarbete med all intern verksamhet inom regionen. Inom KSM arbetar cirka 30 medarbetare, varav cirka 20 arbetar vid enheten för strategisk verksamhetsutveckling där tjänsten är placerad. På enheten finns i dagsläget fem medarbetare som har inriktning mot miljö. De inom enheten som arbetar med miljö, arbetar främst regionövergripande med att stödja regiondirektören, koncernledningen och förvaltningarna att förverkliga Region Skånes miljöpolicy och miljöprogram.

Vi söker nu dig som vill ta nästa steg och utvecklas med oss och ansvara för att utveckla vår administrativa verksamhet inom förvaltningen. Du kommer in i ett spännande skede där enheten står i startgroparna med flera utvecklingsprojekt och du blir därmed ett viktigt stöd för ledning och verksamhet på den fortsatta resan framåt. Vi erbjuder dig en visstidsanställning på ett år med goda chanser till förlängning samt att kunna påverka din roll. Du ansluter till ett engagerat och härligt team som arbetar tillsammans i lokaler på sjukhusområdet i Lund.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som administratör innebär att du planerar och driver dina arbetsuppgifter och aktiviteter på ett självständigt sätt inom ett brett område inom kris, beredskap och säkerhet. Du deltar aktivt i olika kommande utvecklingsprojekt och blir också ett viktigt stöd åt verksamheten i olika regionövergripande strategiska projekt. I övrigt innebär en central del av din roll att samarbeta och samverka såväl internt som externt inom organisationen samt att delta och bidra till informationsutbyte med andra administratörer och chefer inom verksamheten. Som administratör arbetar du lösningsorienterat med starkt driv och vilja att lösa dina arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde. Det finns stora möjligheter att utveckla arbetet inom tjänsten och du blir en viktig funktion som håller ihop och utvecklar administrationen inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom det samhällsvetenskapliga området, gärna med inriktning mot beteendevetenskap/kommunikation alternativt motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav för tjänsten är att du har några års erfarenhet av administrativt arbete i liknande befattning inom privat eller offentlig sektor. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet samt talar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Som person är du strukturerad och lösningsorienterad och planerar och organiserar ditt arbete på ett enkelt och effektivt sätt. Du är positiv och pedagogisk och anpassar lätt din kommunikation efter mottagare och situation. I din yrkesroll samarbetar du lätt med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett lyhört och konstruktivt sätt. Då verksamheten står inför en utvecklingsfas lägger vi stor vikt vid att du har lätt för att anpassa dig och snabbt kan förändra ditt synsätt och förhållningssätt. För att lyckas i rollen tror vi även att du brinner för att leverera en hög service och trivs med att ha flera projekt i gång samtidigt. Vidare är du självgående med vilja att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du tar initiativ till utveckling.

Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret
  • 3 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 1 mars 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024