OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Laboratoriemedicin bas är ett specialitetsoberoende och växande verksamhetsområde. Vi förser vården med diagnostik som stöd för vård och behandling samt bedriver en bred och högteknologisk verksamhet inom specialiteterna klinisk kemi, klinisk mikrobiologi, klinisk immunologi samt transfusionsmedicin, provtagning och funktionsundersökningar.
Vår verksamhet kommer under de närmsta åren att expandera ytterligare för att anpassa diagnostikutbudet för den framtida vården. För att upprätthålla vår kvalitet och kompetens samverkar vi kontinuerligt med övriga verksamhetsområden inom förvaltningen och har ett nära samarbete med både chefer, processledare och läkare inom dessa specialiteter. Tillsammans arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra metoder, flöden och processer för att skapa konkurrenskraft anpassad till sjukvårdens framtida behov.
Vårt uppdrag omfattar, förutom diagnostik, även konsultverksamhet för sjukvården, utbildning av bland annat läkare och biomedicinska analytiker samt samarbete med universitet kring aktuella forsknings- och utvecklingsprojekt. Även området bild- och laboratorieteknik som ansvarar för den medicintekniska säkerheten ingår i vår verksamhet. Vidare bedrivs vår verksamhet på tio orter i Skåne och består av drygt 500 medarbetare, där den största personalkategorin är biomedicinska analytiker. Hos oss arbetar också bland annat biomedicinare, administratörer, undersköterskor och sjuksköterskor. Tillsammans skickar vi årligen ut cirka 17 miljoner provsvar.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi två administratörer till laboratoriemedicin bas i Malmö för visstidsanställning.
I rollen som administratör kommer du att hantera olika typer av arbetsuppgifter inom sekretariatet. Bland annat ingår verifiering och inskrivning av remisser, posthantering och telefonsupport. En del provsortering kan förekomma.
Tjänsterna avser två visstidsanställningar från 2022-04-04 eller enligt överenskommelse fram till 2022-12-31. Det kan finnas eventuellt möjlighet till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Det krävs att du har erfarenhet av arbete inom sjukvård, gärna med administrativ inriktning. För tjänsten krävs erfarenhet från administrativt arbete med service samt goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med remisshantering och har goda kunskaper i olika operativa systemen så som LIMS, Windream och/eller Teleform verifier. Du har god förmåga samt intresse för att arbeta med datorn i ditt dagliga arbete.
Vi tror att du är en person som är ansvarsfull, noggrann och initiativtagande med god kommunikativ förmåga. Du ger alltid ett gott bemötande och är serviceinriktad. Därtill har du god förmåga att variera självständigt arbete med teamarbete. Vid arbetstoppar har du god förmåga att behålla lugnet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Medicinsk service är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se
Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51